Raju tutkimus: ravintolisät saattavat olla hengenvaarallisia!

Julkaistu: 10.10.2011 12:22, päivitetty: 10.10.2011 13:41

Ravintolisien käyttö ei juuri ehkäise kansansairauksia, kuten esimerkiksi sydän- ja verisuonitauteja, kertoo laaja seurantatutkimus.

Sen mukaan esimerkiksi monivitamiinin, foolihapon, sinkin ja raudan syöminen voi sitä vastoin lisätä kuolleisuutta.

Ravintolisien käyttöön liittyvä kuolleisuuden riskin lisäys oli tutkijoille yllätys, jollaista ei ole muissa tutkimuksissa havaittu.

Yhdysvaltalaisen Minnesotan yliopiston ja Itä-Suomen yliopiston tutkimuksessa seurattiin yli 38 000 naisen ravintolisien käyttöä 22 vuoden ajan. Tutkimuksessa vain kalsiumin todettiin vähentävän kuolleisuutta.

Kommentit

Kirjoita kommentti
TEKSTIKOKO: A A A

Tarkista! Vastaanottajan osoite puuttuu!

Tarkista sähköpostiosoitteen muoto!

Tarkista! Lähettäjän nimi puuttuu!

Tarkista! Lähettäjän osoite puuttuu!

Tarkista sähköpostiosoitteen muoto!

Viesti lähetettiin onnistuneesti!

Kuvat

Kotimaa: Uutiset aikajärjestyksessä

Kaikki uutiset aikajärjestyksessä