Valikko

Haku päällä

Mainostoimistovalinta on juuri nyt työn alla Finnet-ryhmässä. Ryhmään kuuluu 37 paikallista puhelinyhtiötä, Finnet-konsernin valtakunnalliset yhtiöt, esimerkiksi mobiilioperaattori DNA sekä edunvalvonta- ja palveluorganisaatio Finnet-liitto.

Haussa on mainostoimisto yhteiselle Finnet-yritysbrändille ja lisäksi toinen toimisto, jolla on asiakassuhdemarkkinoinnin erikoisosaamista. Loppusyksystä alkanut prosessi on allekirjoituksia vaille valmis.

Finnet-ryhmä on haasteellinen asiakas. Ryhmän koulutus-, viestintä-, markkinointi- ja tietopalveluista vastaavan Finnet Focus Oy:n johtaja Petri Hautala kertoo kumppaneille asetetuista odotuksista.

– Tarvitsemme toimiston, jolla on kokemusta brändin rakentamisesta palveluliiketoiminnassa ja sisäisen markkinoinnin avulla. Edellytämme myös yritysten välisen liiketoiminnan ymmärtämistä, ict-toimialan tuntemusta. kokemusta ryhmämme tyyppisen organisaation toiminnasta ja asiakassuhdemarkkinoinnin osaamista.

Eikä siinä vielä kaikki:

– Toimistolla pitää olla analyyttista luovuutta ja sen omien prosessien on oltava kunnossa.

Finnet käytti prosessissa toimistokonsulttia vaikka esimerkiksi Hautalalla on työhistoriansa ajalta kokemusta työskentelystä monen mainostoimiston kanssa ja sellainen on aikanaan ollut työpaikkanakin.

– Saimme konsultin avulla objektiivisen kuvan toimistojen sisäisestä prosessien hallinnasta ja työskentelytavoista. Näin säästyi myös aikaa perinteiseen valintatapaan verrattuna.

Finnet lähestyi kahdeksaa mainostoimistoa kyselylomakkeella. Vastausten perusteella sovittiin tapaaminen viiden toimiston kanssa.

Keskusteluissa kävi Hautalan mukaan ilmi, että toimistojen osaamisessa Finnetin tärkeinä pitämillä alueilla oli selkeitä eroja. Tapaaminen kirkasti myös kuvaa siitä, kenen kanssa yhteistyö jouhevimmin sujuisi.

Myös FIM Rahastoyhtiössä on mainostoimiston hakuprosessi päällä. Tammikuussa käynnistetty hanke etenee ilman konsulttia, mutta yhtiö on käyttänyt apunaan Mainostajien liiton Tuloksellinen mainostoimistoyhteistyö -kirjan ohjeita.

Harkintalistalle yhtiö valitsi seitsemän toimistoa. Joukko kasvoi kymmeneen, kun vielä kolme mainostoimistoa esitti pyynnön päästä mukaan.

Asiakas kiinnostaa, sillä FIM Rahastoyhtiö on alallaan poikkeuksellisen näkyvä ja rohkeasti mielikuvamainonnan keinoja käyttävä toimija. Vastikään yhtiö teki uuden avauksen käynnistämällä sponsorointiyhteistyön partiolaisten kanssa.

Rahastoyhtiön mainontaa on tehnyt mainostoimisto Hasan & partners.

Tähän mennessä toimistokandidaattien joukko on karsiutunut kolmeen. Lopullisen päätöksen FIM tehnee huhtikuun aikana.

Kommentit

    Näytä lisää

    Näitä luetaan!

    1. 1

      Näkökulma: Liian pieni osa kasvusta valuu palkkoihin – toteutuuko Marxin ennustus?

    2. 2

      Jättikauppa: Konecranes myy nosturiyhtiön

    3. 3

      Kuluttaja: Lastentarvikkeissa sama hinta joka kaupassa – missä kilpailu?

    4. 4

      Varo perintöloukkua – ”Voi olla järkevää jopa kieltäytyä perinnöstä”

    5. 5

      ”Vei mahdollisuuden huippu-uraan” – entinen opiskelija vaatii Oxfordin yliopistolta miljoonakorvauksia

    6. 6

      Saadaanko Teslan jättitehdas Vaasaan? ”Puhumme tuhansista työpaikoista”

    7. 7

      Kaksi yllättäjää – mitä tapahtui kananmunille ja jauhelihalle?

    8. 8

      Yle: Anttilan lahjakortteja yhä ulkona 800 000 eurolla – vielä ehdit velkoa

    9. 9

      Dow Jones nousi uuteen ennätykseen

    10. 10

      Nokia-brändi palaa älypuhelimiin – ”Asiakkaat tulevat ja halaavat”

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Varo perintöloukkua – ”Voi olla järkevää jopa kieltäytyä perinnöstä”

    2. 2

      Näkökulma: Liian pieni osa kasvusta valuu palkkoihin – toteutuuko Marxin ennustus?

    3. 3

      ”Vei mahdollisuuden huippu-uraan” – entinen opiskelija vaatii Oxfordin yliopistolta miljoonakorvauksia

    4. 4

      Saadaanko Teslan jättitehdas Vaasaan? ”Puhumme tuhansista työpaikoista”

    5. 5

      Kaksi yllättäjää – mitä tapahtui kananmunille ja jauhelihalle?

    6. 6

      Yhä useampi on tänään töissä ”Linnan juhlien alkaessa kauppa saattaa hiljetä”

    7. 7

      Yle: Ruotsalainen kauppa on rekisteröinyt Kodin1.com-osoitteen

    8. 8

      Jättikauppa: Konecranes myy nosturiyhtiön

    9. 9

      EU-komissio: Facebook, Twitter ja Google karsivat vihapuhetta liian hitaasti

    10. 10

      WSJ: IBM:n Romettystä tulee Trumpin neuvonantaja

    11. Näytä lisää
    1. 1

      WhatsApp katoaa miljoonista puhelimista – katso, onko omasi listalla

    2. 2

      Varo perintöloukkua – ”Voi olla järkevää jopa kieltäytyä perinnöstä”

    3. 3

      Nyt se on lopullista: koeaika menee uusiksi

    4. 4

      Keskiansio 160 000 euroa vuodessa – tämä ammattiryhmä vaatii lakoilla lisää

    5. 5

      Alkon kilpailutus hämmentää: 100-vuotiaan Suomen juhlalikööriksi virolainen Vana Tallinn

    6. 6

      Suomalaiset saavat liikaa palkkaa? ”Perheen elo muuttuu selviytymistaisteluksi”

    7. 7

      Kevytmaito, kahvi, meetwursti, konetiskiaine... Näin paljon arkisten tuotteiden hinnat nousivat 10 vuodessa

    8. 8

      Nobel-voittaja Bengt Holmström: Suomalaiset saavat liikaa palkkaa

    9. 9

      20-vuotiaita autoja huristelee Suomen teillä paljon – tiedätkö, onko yleisin malli Golf, Astra vai Corolla?

    10. 10

      Suomen ilmasto on myrkkyä autoille – arvaatko, mikä lämpötila on pahin?

    11. Näytä lisää