Sisäisen markkinoinnin vuoro on nyt

Strategiatyön ja käytännön ratkaisut omassa palvelukonseptissaan yhdistää Tanskassa päämajaansa pitävä Kunde & Co. Yhtiö määrittelee vailla turhaa vaatimattomuutta itsensä Pohjoismaiden johtavaksi brändien kehittämiseen ja strategiseen markkinointiviestintään erikoistuneeksi yritysketjuksi.

– Konsepti perustuu asiakasyrityksen liiketoimintastrategiaan, ja sen avulla vahvistetaan yrityksen markkina-asemaa systemaattisesti ja analyyttisesti markkinoinnin ja viestinnän keinoin. Brändin johdonmukainen kehittäminen tarkoittaa juuri liiketoimintastrategian jalkauttamista, kuvaa Thomas Enholm, joka toimi Kunden kolmen ensimmäisen Suomen-vuoden ajan toimiston johtavana partnerina.

Enholm ennustaa, että sisäisen markkinoinnin painoarvo nousee jopa ohi ulkoisen markkinoinnin.

– Aika harva yritys tarvitsee lisää tunnettuutta. Ehkä kaikkia mainonnan investointeja ei enää tarvita, vaan rahan voisi käyttää sisäisen markkinoinnin tehostamiseen. Ei Nokiankaan brändin voima ole viestinnässä vaan yrityksen sisäisessä toiminnassa, Enholm uskoo.

– Mielikuvaa rakentavat toiminta eli yrityksen sisällä tapahtuvat asiat ja viestintä yrityksestä ulos. Valitettavasti nämä eivät kulje yrityksissä käsi kädessä. Yritykset ovat liian vaatimattomia kertomaan omista vahvuuksistaan edes itselleen.

Kunden viime vuoden vajaan kahden miljoonan euron myyntikatteesta Suomessa kaksi kolmannesta tuli strategisesta suunnittelusta. Yhtiö on muun muassa työstänyt asiakkaittensa yrityskuvaa ja brändejä ja opastanut brändiajattelun välittämisessä yrityksen henkilöstölle. Toimisto tekee myös mainontaa.

Suomen kahdeksan hengen Kunde on uudistanut Outokummun ja FIMin brändikonsepteja. Leafin ja Gigantin asiakkuuksiin kuuluu myös mainonnan suunnittelua.

Mainostoimisto Hasan & partnersin luomalla mainonnalla suomalaisille tutuksi tehty kodintekniikkaketju Gigantti siirtyi Kundelle vuodenvaihteessa.

Tämän vuoden puolella mainostoimistovalintansa tehnyt FIM sen sijaan ei ottanut mainontansa tekijäksi Hasan & partnersin jälkeen Kundea vaan Publiciksen.

Kommentit

    Näytä lisää

    Näitä luetaan!

    1. 1

      Näin suomalaiset lorvailevat töissä: olemattomia palavereja ja harhauttavia ruutukaappauksia

    2. 2

      Autokonserni Laakkosen yt:t päätökseen – 77 irtisanotaan

    3. 3

      Liv-, Jim- ja Hero-kanavien lähetykset eivät pimene Soneran verkossa

    4. 4

      Asuntokaupan kahtiajako repesi entisestään

    5. 5

      Lapsi hoitoon viimeistään 1,5-vuotiaana, isälle 6 kk vapaa – näin EK uudistaisi perhevapaita

    6. 6

      Postin liiketulos heikkeni – ”Haemme uutta kasvua elintarvikkeiden kuljetuksesta”

    7. 7

      Berner: Seuraavan sukupolven 5G-verkot voivat tuoda Suomeen uusia operaattoreita

    8. 8

      Viljelijät uivat syvissä vesissä: ”Tilanne pahempi kuin 90-luvun lamassa”

    9. 9

      Ohjelmistotalo palkkaa sata Turkuun: ”Turus on tarjol selvästen kaikkest enempi ossamist”

    10. 10

      Kiirettä pitää, koska kiire on statusta

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Ammattilainen heivasi Stockmannin – "Kuihtuva, syvästi tappiollinen tavaratalo"

    2. 2

      Näin suomalaiset lorvailevat töissä: olemattomia palavereja ja harhauttavia ruutukaappauksia

    3. 3

      Miljardöörisijoittaja: Pankit lypsävät sinulta rahaa turhaan – sijoita sen sijaan näin

    4. 4

      Suomeen vuokrakatto 20 euroa neliöltä? Näin se vaikuttaisi tuensaajiin

    5. 5

      HS: Useat kaapelikanavat saattavat sittenkin pimetä tiistaiyönä

    6. 6

      Toisissa paikoissa kikytetään, toisissa ei – näin kävi Metalliliiton työpaikoilla

    7. 7

      Viljelijät uivat syvissä vesissä: ”Tilanne pahempi kuin 90-luvun lamassa”

    8. 8

      Asuntojen hinnoissa saattaa piillä yllätyksiä – meri voi laskea arvoa jopa -20 %

    9. 9

      Neljäskin uhatuista kanavista näkyy vielä tiistaiyön jälkeen

    10. 10

      Asuntokaupan kahtiajako repesi entisestään

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Nämä kuitit kannattaa säästää – ”Silloin kuittien on löydyttävä”

    2. 2

      Joukko tv-kanavia uhkaa pian pimentyä yli 1,5 miljoonassa kodissa

    3. 3

      Suomalaismies aikoo miljonääriksi 500 päivässä – näin hän sen tekee

    4. 4

      51 Siwaa ja Valintataloa suljetaan – tässä koko lista

    5. 5

      Asuntovelallinen, korkosi laskutapa on muuttumassa – varaudu nousuun

    6. 6

      Asuntojen hinnoissa saattaa piillä yllätyksiä – meri voi laskea arvoa jopa -20 %

    7. 7

      Yhä useampi menettää kotinsa – ”Ostetaan liian iso talo tai kallis asunto”

    8. 8

      Suomalaismies yritti saada 25 000 euron sairaalakuluja vakuutusyhtiöiltä – joutui mustalle listalle

    9. 9

      Ammattilainen heivasi Stockmannin – "Kuihtuva, syvästi tappiollinen tavaratalo"

    10. 10

      Uusi eläkemuoto houkuttelee työttömiä – hetken helpotus voi kostautua

    11. Näytä lisää