Koffin kesäkampanja räppää

Amerikkalainen 50 Cent esiintyy Tavastiallavain harvoilleja valituille

Helsinkiläisellä Tavastia-klubilla kokoontuu ensi viikolla 800 janoista musiikin ystävää. Lavalla tarjotaan yhtä tämän hetken suosituimmista populaarimusiikin artisteista: yli kymmenen miljoonaa levyä myynyttä amerikkalaista hip hop -tähteä, 50 Centiä. Baarissa tarjotaan Koffia.

Alkukesästä käyntiin pyörähtäneen Koffin kampanjan idea on yksinkertaisuudessaan se, että suositun räppärin heittämän yksityiskeikan yleisö arvotaan panimon nettisivuilla. Näkyvästi televisiossa mainostettuun arvontaan tuli heinäkuun loppuun mennessä yli 80 000 osallistujaa.

– Tämä musamaailma on aina istunut luonnollisesti Koffille, Koffin tuotepäällikkö Patrik Holtari sanoo.

– Me olemme olleet muun muassa ensimmäisiä isoja festarisponsoreita, ja musiikki on ollut meidän mainonnassamme muutenkin isossa roolissa. Tämän kampanjan myötä haluamme löytää uudenlaisen kulman tässä tutussa ympäristössä.

50 Cent on Koffin järjestyksessä toinen kesäkampanjatähti. Viime vuonna panimo toi Suomeen hieman rockimman tyylilajin edustajan, Foo Fightersin, niin ikään Yhdysvalloista.

– Alun perin lähdimme kehittämään meidän kohderyhmäämme puhuttelevaa markkinointimallia. Toiveena oli myös, että se kantaisi hieman pidemmälläkin aikavälillä, Holtari sanoo.

Holtarin toiveiden mukaisesti Koff nousikin kuluttajien huulille. Kirjaimellisesti. Kampanja onnistui niin hyvin, että sitä päätettiin jatkaa.

– Foo Fighters -arvonta keräsi 96 000 osallistujaa, mikä ylitti täysin meidän odotuksemme. Luku osoittaa, että imua riittää ja että me olemme aiheuttaneet kuhinaa kaupungilla, tyytyväinen tuotepäällikkö sanoo.

Koffin suurinmarkkinointisatsaus

50 Centin saaminen Suomeen on vaatinut pitkät neuvottelut ja paljon rahaa.

Kesäkampanja on Koffin merkittävin panostus koko vuoden markkinointibudjetissa niin rahallisesti kuin medianäkyvyydeltäänkin. Alkusyksystä päätetään, jatketaanko kampanjaa myös ensi kesänä.

Kuluttaja katsoo panimoiden keskinäistä kilpailua hyvällä.

Kampanjat monipuolistuvat, kun erottautumiskeinoja on haettava koko ajan.

– Olutmarkkinat ovat vähän sellaiset, että siellä ei vaikuta näkymisen kylmä määrä, Holtari pohtii.

– Siellä vaikuttaa se, mitä sanottavaa on ja miten asioita tehdään. Eri merkeillä on eri keinot, mutta Koffille tuntuu sopivan se, että tehdään oikeita asioita. Siitä tulee se lisäarvo kuluttajalle eikä mistään taivaan rantoja maalailevasta mainonnasta.

Kommentit

    Näytä lisää

    Näitä luetaan!

    1. 1

      WSJ: Norwegian aloittaa suorat lennot Euroopasta Yhdysvaltoihin - Liput halvimmillaan noin 60 euroa

    2. 2

      Asuntopula kärjistyy Uudessakaupungissa – ”Tuolla rahalla pitäisi saada enemmän”

    3. 3

      Ex-kokki Tuomaksesta tuli autojen huippumyyjä – näin hän myy auton ja vähän muutakin

    4. 4

      Suuri murros edessä – pankkien alettava antaa asiakastietoja ulkopuolisille

    5. 5

      Kalevala Koru irtisanoi noin 100 jälleenmyyntisopimusta - ”Jakelua järjestellään uudelleen”

    6. 6

      Lounaan hinta muuttuu 10 minuutin välein – helsinkiläisravintola kokeilee ensimmäisenä maailmassa

    7. 7

      Uusi velkaennätys on ovella – maailman yhteenlaskettu velka on käsittämätön summa

    8. 8

      Ruotsissa ollaan lähellä asuntokuplan puhkeamista – ”pitäisi olla jo huolissaan”

    9. 9

      Osa uhatuista tv-kanavista ei pimenekään 1,5 miljoonassa kodissa – ainakaan vielä

    10. 10

      Asuntovelallinen, korkosi laskutapa on muuttumassa – varaudu nousuun

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Asuntovelallinen, korkosi laskutapa on muuttumassa – varaudu nousuun

    2. 2

      Uutuuskirja: Neuvostoliittolaiset halusivat ranskalaiset kankaat vaatteisiin – Koivisto esti

    3. 3

      Ex-kokki Tuomaksesta tuli autojen huippumyyjä – näin hän myy auton ja vähän muutakin

    4. 4

      Lounaan hinta muuttuu 10 minuutin välein – helsinkiläisravintola kokeilee ensimmäisenä maailmassa

    5. 5

      Suomen sähköverkkoon hyökätään jatkuvasti – myös suurvallat aktiivisia

    6. 6

      Osa uhatuista tv-kanavista ei pimenekään 1,5 miljoonassa kodissa – ainakaan vielä

    7. 7

      Ruotsissa ollaan lähellä asuntokuplan puhkeamista – ”pitäisi olla jo huolissaan”

    8. 8

      Suuri murros edessä – pankkien alettava antaa asiakastietoja ulkopuolisille

    9. 9

      Uusi velkaennätys on ovella – maailman yhteenlaskettu velka on käsittämätön summa

    10. 10

      Jarmon, 55, lähi-Siwa joutui lakkautuslistalle – ”Voi kehveli, tämä oli paras kauppa”

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Nämä kuitit kannattaa säästää – ”Silloin kuittien on löydyttävä”

    2. 2

      Joukko tv-kanavia uhkaa pian pimentyä yli 1,5 miljoonassa kodissa

    3. 3

      Suomalaismies aikoo miljonääriksi 500 päivässä – näin hän sen tekee

    4. 4

      51 Siwaa ja Valintataloa suljetaan – tässä koko lista

    5. 5

      Näin suomalainen mies putoaa työelämästä – ”Ajatellaanko todella, että ihmiset haluavat elää tuilla?”

    6. 6

      Venäläismiljardöörin purjelaiva takavarikoitiin – jättimäinen merilelu maksoi 400 miljoonaa

    7. 7

      Metalliliitto: Työpaikalla pidettiin mustaa listaa työntekijöistä – levisi vahingossa kaikille

    8. 8

      Suomalaismies yritti saada 25 000 euron sairaalakuluja vakuutusyhtiöiltä – joutui mustalle listalle

    9. 9

      Uusi eläkemuoto houkuttelee työttömiä – hetken helpotus voi kostautua

    10. 10

      Pian voi alkaa hakea uutta eläketukea – 760 e/kk

    11. Näytä lisää