Valikko

Vaatebrändin tähtikampanja vetoaa asiakkaisiin ja myyjiin

Vaatebrändi B-Young hakee tähtien ryydittämillä kampanjoilla lisää asiakkaita ja jälleenmyyjiä

Televisiosarjojen tyyli-ikonit luovat trendejä, joita seurataan ympäri maailmaa. Niinpä tanskalainen vaatebrändi B-Young pestasi muun muassa Sinkkuelämää ja Melrose Place -sarjoista tutun Kristin Davisin kampanjansa kasvoksi.

– Kampanjaa kuljettaa ajatus, että jokainen nainen voi tuntea itsensä tähdeksi. Huippumallin sijaan halusimme tunnetun, persoonallisen aikuisen naisen, jolla on hyvä imago. Kohderyhmäämme ovat muoti- ja laatutietoiset naiselliset naiset, sanoo B-Youngin Suomen-toimintoja Tanskan pääkonttorissa johtava Tuija Saukoski.

– Palaute kampanjasta on ollut valtavan positiivista ja yllättänyt meidät. Kuluttajien kiinnostus tuotteisiin on kasvanut merkittävästi tänä syksynä.

Jälleenmyyjäkyselyjen perusteella Davis sopii brändin kasvoksi; tarkoitus onkin herättää mielenkiintoa ja siten hankkia jatkossa uusia jälleenmyyjiä, B-Youngin myynnistä Suomessa vastaava Anne Kostilainen toteaa.

B-Youngin oman markkinointiosaston suunnittelema kampanja näkyy laajalti Euroopassa elokuusta lokakuuhun. Kampanja on yhdistelmä lehtimainontaa ja kaupan sisäistä markkinointia. Brändin jälleenmyyntiverkostossa ja konseptimyymälöissä on näyttäviä julisteita, ständejä, kuvastoja ja postikortteja.

Saukoski kertoo, että B-Young tekee tähtikampanjoita ajoittain, mutta paljon tärkeämpää on jatkuva ja aktiivinen yhteydenpito jälleenmyyjiin ja vahvan mielikuvan rakentaminen myymälöissä.

Toisin kuin puhdasta imagomainontaa käyttävät brändit, B-Young kertoo mainoksissaan tuotteen hinnan.

– B-Youngin brändin ydin on innovatiivinen suunnittelu yhdistettynä kaupallisuuteen. Luomme mielikuvaa trendikkäästä naisesta, joka arvostaa laatua mutta myös huokeita hintoja.

Kristin Davis -kampanja ulottuu tavanomaista markkinointia syvemmälle. Kampanjaan kuuluu t-paita, jonka myyntituotosta osa tilitetään eurooppalaisille rintasyöpäjärjestöille.

Suomen markkinoilla B-Young on kahdeksassa vuodessa saavuttanut Kostilaisen mukaan hyvän jakelupeiton. Kasvuhakuinen brändi etsii silti jatkuvasti lisää reviiriä. Jälleenmyyjien lisäksi merkillä on useissa maissa konseptimyymälöitä. Suomessa niitä on vasta yksi.

– Uusien kiinnostuneiden yrittäjien kanssa keskustelemme erittäin mielellämme, Kostilainen sanoo.

Kommentit

    Näytä lisää

    Näitä luetaan!

    1. 1

      Katso, mitä tapahtui asuntolainan hinnalle – ”Pankin vaihtajia on liikkeellä”

    2. 2

      Kyösti Kakkonen Karjalaisessa: Työntekijät nousevat pian kapinaan ay-liikettä vastaan

    3. 3

      Apple osti kaikessa hiljaisuudessa suomalaisyrityksen

    4. 4

      Asuntolainoihin ajetaan uutta rajoitusta – tienaisitko tarpeeksi?

    5. 5

      Vakava varoitus Suomelle: ”Nämä kotitaloudet erityisen haavoittuvia”

    6. 6

      Stark sulkee kuusi myymälää – irtisanoo jopa 160

    7. 7

      Autojen ominaisuudesta tuli ongelma – piti säästää energiaa, voikin aiheuttaa kolareita

    8. 8

      Näkökulma: Liian pieni osa kasvusta valuu palkkoihin – toteutuuko Marxin ennustus?

    9. 9

      USA:n pörssit jälleen uuteen ennätykseen

    10. 10

      Italian luokitusnäkymät pakkaselle

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Katso, mitä tapahtui asuntolainan hinnalle – ”Pankin vaihtajia on liikkeellä”

    2. 2

      Kyösti Kakkonen Karjalaisessa: Työntekijät nousevat pian kapinaan ay-liikettä vastaan

    3. 3

      Näkökulma: Liian pieni osa kasvusta valuu palkkoihin – toteutuuko Marxin ennustus?

    4. 4

      Stark sulkee kuusi myymälää – irtisanoo jopa 160

    5. 5

      Yle: Kodin1-nimen ostaja selvisi – aikoo kilpailla hinnoilla

    6. 6

      Autojen ominaisuudesta tuli ongelma – piti säästää energiaa, voikin aiheuttaa kolareita

    7. 7

      Tärkeän lääkkeen hinta 23-kertaistui – yhtiölle sakot nimikikkailusta

    8. 8

      Jättikauppa: Konecranes myy nosturiyhtiön

    9. 9

      Tuloerojen kuilu: Rikkaimmat +70 % – köyhimmät +30 %

    10. 10

      Nobel-voittaja Holmström: Luulen, että jatkossa olen varovaisempi lausunnoissani

    11. Näytä lisää
    1. 1

      WhatsApp katoaa miljoonista puhelimista – katso, onko omasi listalla

    2. 2

      Varo perintöloukkua – ”Voi olla järkevää jopa kieltäytyä perinnöstä”

    3. 3

      Keskiansio 160 000 euroa vuodessa – tämä ammattiryhmä vaatii lakoilla lisää

    4. 4

      Alkon kilpailutus hämmentää: 100-vuotiaan Suomen juhlalikööriksi virolainen Vana Tallinn

    5. 5

      Suomalaiset saavat liikaa palkkaa? ”Perheen elo muuttuu selviytymistaisteluksi”

    6. 6

      Näkökulma: Liian pieni osa kasvusta valuu palkkoihin – toteutuuko Marxin ennustus?

    7. 7

      20-vuotiaita autoja huristelee Suomen teillä paljon – tiedätkö, onko yleisin malli Golf, Astra vai Corolla?

    8. 8

      Suomen ilmasto on myrkkyä autoille – arvaatko, mikä lämpötila on pahin?

    9. 9

      Katso, mitä tapahtui asuntolainan hinnalle – ”Pankin vaihtajia on liikkeellä”

    10. 10

      Suomalaiset myivät tätä juuri joukolla – nyt suositellaan ostamaan

    11. Näytä lisää