Vaatebrändin tähtikampanja vetoaa asiakkaisiin ja myyjiin

Vaatebrändi B-Young hakee tähtien ryydittämillä kampanjoilla lisää asiakkaita ja jälleenmyyjiä

Televisiosarjojen tyyli-ikonit luovat trendejä, joita seurataan ympäri maailmaa. Niinpä tanskalainen vaatebrändi B-Young pestasi muun muassa Sinkkuelämää ja Melrose Place -sarjoista tutun Kristin Davisin kampanjansa kasvoksi.

– Kampanjaa kuljettaa ajatus, että jokainen nainen voi tuntea itsensä tähdeksi. Huippumallin sijaan halusimme tunnetun, persoonallisen aikuisen naisen, jolla on hyvä imago. Kohderyhmäämme ovat muoti- ja laatutietoiset naiselliset naiset, sanoo B-Youngin Suomen-toimintoja Tanskan pääkonttorissa johtava Tuija Saukoski.

– Palaute kampanjasta on ollut valtavan positiivista ja yllättänyt meidät. Kuluttajien kiinnostus tuotteisiin on kasvanut merkittävästi tänä syksynä.

Jälleenmyyjäkyselyjen perusteella Davis sopii brändin kasvoksi; tarkoitus onkin herättää mielenkiintoa ja siten hankkia jatkossa uusia jälleenmyyjiä, B-Youngin myynnistä Suomessa vastaava Anne Kostilainen toteaa.

B-Youngin oman markkinointiosaston suunnittelema kampanja näkyy laajalti Euroopassa elokuusta lokakuuhun. Kampanja on yhdistelmä lehtimainontaa ja kaupan sisäistä markkinointia. Brändin jälleenmyyntiverkostossa ja konseptimyymälöissä on näyttäviä julisteita, ständejä, kuvastoja ja postikortteja.

Saukoski kertoo, että B-Young tekee tähtikampanjoita ajoittain, mutta paljon tärkeämpää on jatkuva ja aktiivinen yhteydenpito jälleenmyyjiin ja vahvan mielikuvan rakentaminen myymälöissä.

Toisin kuin puhdasta imagomainontaa käyttävät brändit, B-Young kertoo mainoksissaan tuotteen hinnan.

– B-Youngin brändin ydin on innovatiivinen suunnittelu yhdistettynä kaupallisuuteen. Luomme mielikuvaa trendikkäästä naisesta, joka arvostaa laatua mutta myös huokeita hintoja.

Kristin Davis -kampanja ulottuu tavanomaista markkinointia syvemmälle. Kampanjaan kuuluu t-paita, jonka myyntituotosta osa tilitetään eurooppalaisille rintasyöpäjärjestöille.

Suomen markkinoilla B-Young on kahdeksassa vuodessa saavuttanut Kostilaisen mukaan hyvän jakelupeiton. Kasvuhakuinen brändi etsii silti jatkuvasti lisää reviiriä. Jälleenmyyjien lisäksi merkillä on useissa maissa konseptimyymälöitä. Suomessa niitä on vasta yksi.

– Uusien kiinnostuneiden yrittäjien kanssa keskustelemme erittäin mielellämme, Kostilainen sanoo.

Kommentit

    Näytä lisää

    Näitä luetaan!

    1. 1

      Uusi eläkemuoto houkuttelee työttömiä – hetken helpotus voi kostautua

    2. 2

      Go! Aviation asetettiin konkurssiin

    3. 3

      Onko sinulla näitä ominaisuuksia? Tällaiset ihmiset saavat enemmän palkkaa

    4. 4

      Kelan käsittelyajat rikkovat lakia – ”Hyvin kriittisiä tilanteita näillä perheillä”

    5. 5

      Venäläismiljardöörin purjelaiva takavarikoitiin – jättimäinen merilelu maksoi 400 miljoonaa

    6. 6

      Uusi ennätys: 37 936 lopettanutta yritystä

    7. 7

      Sähkön säästämistä varten tehtiin ”peli” – 80 % vähensi kulutusta

    8. 8

      Eläkettä voi nyt nostaa jo ennen eläkeikää – katso laskelmat, kannattaako se vai ei

    9. 9

      Näin suomalainen mies putoaa työelämästä – ”Ajatellaanko todella, että ihmiset haluavat elää tuilla?”

    10. 10

      Työttömyys laski tammikuussa

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Näin suomalainen mies putoaa työelämästä – ”Ajatellaanko todella, että ihmiset haluavat elää tuilla?”

    2. 2

      Venäläismiljardöörin purjelaiva takavarikoitiin – jättimäinen merilelu maksoi 400 miljoonaa

    3. 3

      Uusi eläkemuoto houkuttelee työttömiä – hetken helpotus voi kostautua

    4. 4

      Metalliliitto: Työpaikalla pidettiin mustaa listaa työntekijöistä – levisi vahingossa kaikille

    5. 5

      Onko sinulla näitä ominaisuuksia? Tällaiset ihmiset saavat enemmän palkkaa

    6. 6

      Wärtsilä haluaa ohjelmistotaloksi ja suunnittelee yritysostoja

    7. 7

      SAK:n kysely: Painostus työehtojen heikentämiseen kasvanut – palkkoja halutaan alas

    8. 8

      Le Penin suosio kasvoi Ranskassa – markkinat säpsähtivät

    9. 9

      Kelan käsittelyajat rikkovat lakia – ”Hyvin kriittisiä tilanteita näillä perheillä”

    10. 10

      Näille aloille talouskasvu tuo töitä

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Sunnuntailisät pois, työpäivän pituus 12 tuntiin? ”Tehdään työtä silloin, kun sitä on”

    2. 2

      Yle: Kirjeessä koteihin jaettu oikea seteli hämmentää suomalaisia – osa palauttaa, vaikkei tarvitsisi

    3. 3

      ABC-asemien S-bonus muuttuu – ”Aion äänestää jaloillani”

    4. 4

      50 000 miestä parhaassa iässä ei tee töitä tai opiskele – ”Mitä heille tapahtui?”

    5. 5

      Näin suomalainen mies putoaa työelämästä – ”Ajatellaanko todella, että ihmiset haluavat elää tuilla?”

    6. 6

      Venäläismiljardöörin purjelaiva takavarikoitiin – jättimäinen merilelu maksoi 400 miljoonaa

    7. 7

      Metalliliitto: Työpaikalla pidettiin mustaa listaa työntekijöistä – levisi vahingossa kaikille

    8. 8

      Sunnuntailisistä nautittu 100 vuotta – joko riittää?

    9. 9

      Katsastuksiin ehdotetaan tiukennuksia – ”Turhia kustannuksia autoilijalle”

    10. 10

      Julkkisten rahoittaman lentoyhtiön kassasta katosi satoja tuhansia euroja – hakeutuu nyt konkurssiin

    11. Näytä lisää