Valikko

Pukinkonttia solmitaan jo kiinni

Yritykset käärivät liikelahjapaketteihin kodin käyttöesineitä ja terveystuotteita

Kovin pitkään ei yritysten liikelahjavastaavien kannata enää joulutilauksiaan suunnitella, sillä sesonki on liikelahjayrityksissä kuumimmillaan.

– Nyt eletään kauden vilkkainta toimitusaikaa.Osa yritysasiakkaista on tehnyt joululahjoja koskevat päätöksensä jo hyvissä ajoin. Mutta joskus käy niin, kuten varmasti tänäkin vuonna, että joululahjahankintoihin herätään vasta nyt aivan viime tingassa, kertoo liike- ja mainoslahjoja maahantuovan ja myyvän Mastermarkin toimitusjohtaja Lauri Honka.

Toimitusaikataulussa tuleekin pysyä tiukasti, jotta asiakkaalle jää aikaa omaa jakelua tai lahjan ojentamista varten.

– Kiirettä pitää, vielä on aikaa myydä viikko että saadaan kaikki rauhassa toimitettua. Joulua on myyty meillä nyt toista kuukautta, kertoo puolestaan Mastermarkin kilpailija Golden Doorin toimitusjohtaja Jari-Pekka Heino.

”Vähemmänmutta parempaa”

Mastermarkin Hongan mukaan yhteistyökumppaneille ja henkilöstölle jaettavien joululahjojen perinne on monipuolistunut. Kovat paketit ovat silti halutuimpia.

– Tänä päivänä arvostetaan lahjaa, joilla on todellista käyttöarvoa ja josta on iloa pitkään. Laatu, käytännöllisyys ja pohjoismainen design ovat arvossaan, hän listaa..

Kun taas omaan suunnitteluun ja tuotantoon nojaavalta Leo Longlifelta kysytään, on liikelahja-alan vallitsevana trendinä kotimaisuus.

– Ihmiset ovat kyllästyneet ostamaan kiinalaisia globalisaatiotuotteita. Kotimaista kysytään lujasti, ja me toimitamme sen juhlarasioissa, toteaa hallituksen puheenjohtaja Mikko Myllylä.

Samansuuntainen näkemys on myös Lasse Järvisen luotsaamalla Ilo-settillä, joka on erikoistunut asiakkaille räätälöitäviin liikelahjoihin.

– Bulkkitavaran jakaminen on laskussa yrityksissä, joissa rakennetaan selkeätä yrityskuvaa. Samaten merkkituotteista halutaan pois, hän väittää.

– Sekä asiakkaille että henkilöstölle annetaan nykyään vähän vähemmän ja harkitummin mutta parempaa, hän jatkaa.

Muotoiluyksilöi lahjan

Golden Doorin tilatuimpien lahjojen listassa ovat kävelymittari, viinipullon korkinavaaja sekä lämpimät tekstiilit. Fleecekään ei ole unohtunut.

– Mitään turhaa ei osteta seisomaan. Myös terveystuotteet, kuten saunasetit, ovat selkeästi kasvamassa. Se on ryhmä, jota harvat itse ostaisivat, mutta jota on kiva saada, perustelee Jari-Pekka Heino.

Perinteisen joulukortin tontille Golden Door markkinoi uutta teknologiaa.

– USB-muistitikkua myydään joulutervehdyksenä. Sinne voi ladata tervehdyksen, ja tikulle jää käyttöä.

Ilo-settin ylivoimaisia hittilahjoja ovat tänä jouluna kylpytakit sekä pyyhkeet.

– Henkilökohtaiseen käyttöön menevät hemmottelutuotteet näyttävät olevan kasvussa. Niissäkin on muotoilu ja laatu ensi sijalla, Järvinen muistuttaa.

Mastermarkin laajasta valikoimasta Honka mainitsee suosituimmiksi vaellussauvat sekä kotimaisen design-löylykauhan. Leo Longlifelle joulun ykköstuotteet ovat muotoiltuja keittiöesineitä.

Kommentit

    Näytä lisää

    Näitä luetaan!

    1. 1

      SS: Myykö lapsesi sukkia päästäkseen luokkaretkelle? Yrityksille miljoonabisnes

    2. 2

      20-vuotiaita autoja huristelee Suomen teillä paljon – tiedätkö, onko yleisin malli Golf, Astra vai Corolla?

    3. 3

      Terrafame-johtaja Ratia toimii myös yhtiön konsulttina – satojen tuhansien palkkiot

    4. 4

      HS: Koulutettuja suomalaisia kaikkoaa ulkomaille – vain harva aikoo palata

    5. 5

      WhatsApp katoaa miljoonista puhelimista – katso, onko omasi listalla

    6. 6

      Alkon kilpailutus hämmentää: 100-vuotiaan Suomen juhlalikööriksi virolainen Vana Tallinn

    7. 7

      Näkökulma: Kapina jatkuu – Brexit ja Trump olivat vasta alkua

    8. 8

      Wahlroos: Tässä on Suomen työttömyysongelman perimmäinen syy – ”Ihan käsittämätöntä”

    9. 9

      Keskiansio 160 000 euroa vuodessa – tämä ammattiryhmä vaatii lakoilla lisää

    10. 10

      45 miljoonaa dollaria, ja James Bond juo kaljaa

    11. Näytä lisää
    1. 1

      WhatsApp katoaa miljoonista puhelimista – katso, onko omasi listalla

    2. 2

      20-vuotiaita autoja huristelee Suomen teillä paljon – tiedätkö, onko yleisin malli Golf, Astra vai Corolla?

    3. 3

      Terrafame-johtaja Ratia toimii myös yhtiön konsulttina – satojen tuhansien palkkiot

    4. 4

      SS: Myykö lapsesi sukkia päästäkseen luokkaretkelle? Yrityksille miljoonabisnes

    5. 5

      Alkon kilpailutus hämmentää: 100-vuotiaan Suomen juhlalikööriksi virolainen Vana Tallinn

    6. 6

      Näkökulma: Kapina jatkuu – Brexit ja Trump olivat vasta alkua

    7. 7

      HS: Koulutettuja suomalaisia kaikkoaa ulkomaille – vain harva aikoo palata

    8. 8

      Keskiansio 160 000 euroa vuodessa – tämä ammattiryhmä vaatii lakoilla lisää

    9. 9

      Raju luku lapsilisien leikkauksista – ”Lisäävät pienituloisuutta”

    10. 10

      Leikkaukset iskivät lapsilisään – mitä menetetyllä summalla saisi?

    11. Näytä lisää
    1. 1

      WhatsApp katoaa miljoonista puhelimista – katso, onko omasi listalla

    2. 2

      Kelan pääjohtaja SK:lle ”Miksi ylläpidämme järjestelmää, joka maksaa ihmiselle olemisesta?

    3. 3

      Vakava varoitus Suomelle: ”Nämä kotitaloudet erityisen haavoittuvia”

    4. 4

      Nyt se on lopullista: koeaika menee uusiksi

    5. 5

      Katso, kuulutko velkaisten riskiryhmään – tämä raja ei saisi ylittyä

    6. 6

      Ville, 33, kasvatti menestyvän bisneksen Kiinaan – kuukaudessa 8 000 pakettia elektroniikkaa Suomeen

    7. 7

      Keskiansio 160 000 euroa vuodessa – tämä ammattiryhmä vaatii lakoilla lisää

    8. 8

      Alkon kilpailutus hämmentää: 100-vuotiaan Suomen juhlalikööriksi virolainen Vana Tallinn

    9. 9

      Suomalaiset saavat liikaa palkkaa? ”Perheen elo muuttuu selviytymistaisteluksi”

    10. 10

      Kevytmaito, kahvi, meetwursti, konetiskiaine... Näin paljon arkisten tuotteiden hinnat nousivat 10 vuodessa

    11. Näytä lisää