Valikko

TNS Atlas haastaa Kansallisen Mediatutkimuksen

Entisen Suomen Gallupin eli TNS Gallupin uusi TNS Atlas -tutkimus haastaa Taloustutkimuksen tekemän Kansallisen Mediatutkimuksen (KMT). Atlas pohjautuu yli 13 000 suomalaisen tammi-elokuussa tehtyyn haastatteluun. Se pyrkii lisäämään tietoa brändien, kuluttajien ja medioiden suhteesta.

TNS Gallup esitteli Atlasta tänään Helsingissä. Atlas on jatkuva tutkimus, jonka haastatteluita tehdään vuoden kaikkina päivinä. Tiedonkeruu perustuu puhelinhaastattelun ja kirjekyselyn yhdistelmään. Tutkimustulokset edustavat 10 vuotta täyttänyttä suomen- ja ruotsinkielistä mannersuomalaista väestöä.

Atlas on suunnattu mediatoimistoille, medioille, mainostajille ja mainostoimistoille. TNS Gallup luonnehtii tutkimustaan uuden aikakauden mediatutkimukseksi, jossa yhdistyvät samaan kokonaisuuteen päivittäistavaroiden ja kestokulutushyödykkeiden brändianalyysit, kuluttajien ja kohderyhmien ostotottumukset ja profiilikartoitus ja laaja mediakulutustottumusten tutkimusosuus.

Atlaksen tuoreiden tulosten perusteella radiolle ja iltapäivälehdille on kesäisin enemmän aikaa kuin talvisin. Eri medioiden parissa vietetty kokonaisaika vähenee hieman kesällä. Heinäkuussa kaunokirjallisuus, videot ja DVD-tallenteet sekä äänitallenteet menestyvät paremmin kuin muina kesäkuukausina.

Iltapäivälehdet kiinnostavat kansalaisia kesä-elokuussa enemmän kuin talvi- ja kevätkuukausina.

Kommentit

    Näytä lisää

    Näitä luetaan!

    1. 1

      Terrafame-johtaja Ratia toimii myös yhtiön konsulttina – satojen tuhansien palkkiot

    2. 2

      WhatsApp katoaa miljoonista puhelimista – katso, onko omasi listalla

    3. 3

      20-vuotiaita autoja huristelee Suomen teillä paljon – tiedätkö, onko yleisin malli Golf, Astra vai Corolla?

    4. 4

      HS: Koulutettuja suomalaisia kaikkoaa ulkomaille – vain harva aikoo palata

    5. 5

      Alkon kilpailutus hämmentää: 100-vuotiaan Suomen juhlalikööriksi virolainen Vana Tallinn

    6. 6

      Näkökulma: Kapina jatkuu – Brexit ja Trump olivat vasta alkua

    7. 7

      Raju luku lapsilisien leikkauksista – ”Lisäävät pienituloisuutta”

    8. 8

      Wahlroos: Tässä on Suomen työttömyysongelman perimmäinen syy – ”Ihan käsittämätöntä”

    9. 9

      Keskiansio 160 000 euroa vuodessa – tämä ammattiryhmä vaatii lakoilla lisää

    10. 10

      Leikkaukset iskivät lapsilisään – mitä menetetyllä summalla saisi?

    11. Näytä lisää
    1. 1

      WhatsApp katoaa miljoonista puhelimista – katso, onko omasi listalla

    2. 2

      20-vuotiaita autoja huristelee Suomen teillä paljon – tiedätkö, onko yleisin malli Golf, Astra vai Corolla?

    3. 3

      Keskiansio 160 000 euroa vuodessa – tämä ammattiryhmä vaatii lakoilla lisää

    4. 4

      Alkon kilpailutus hämmentää: 100-vuotiaan Suomen juhlalikööriksi virolainen Vana Tallinn

    5. 5

      Raju luku lapsilisien leikkauksista – ”Lisäävät pienituloisuutta”

    6. 6

      Leikkaukset iskivät lapsilisään – mitä menetetyllä summalla saisi?

    7. 7

      Terrafame-johtaja Ratia toimii myös yhtiön konsulttina – satojen tuhansien palkkiot

    8. 8

      Näkökulma: Kapina jatkuu – Brexit ja Trump olivat vasta alkua

    9. 9

      Kodin1-tavaratalon sivuille ilmestyi viesti: ”Pian täällä taas...”

    10. 10

      HS: Koulutettuja suomalaisia kaikkoaa ulkomaille – vain harva aikoo palata

    11. Näytä lisää
    1. 1

      WhatsApp katoaa miljoonista puhelimista – katso, onko omasi listalla

    2. 2

      Kelan pääjohtaja SK:lle ”Miksi ylläpidämme järjestelmää, joka maksaa ihmiselle olemisesta?

    3. 3

      Vakava varoitus Suomelle: ”Nämä kotitaloudet erityisen haavoittuvia”

    4. 4

      Nyt se on lopullista: koeaika menee uusiksi

    5. 5

      Katso, kuulutko velkaisten riskiryhmään – tämä raja ei saisi ylittyä

    6. 6

      Ville, 33, kasvatti menestyvän bisneksen Kiinaan – kuukaudessa 8 000 pakettia elektroniikkaa Suomeen

    7. 7

      Keskiansio 160 000 euroa vuodessa – tämä ammattiryhmä vaatii lakoilla lisää

    8. 8

      Suomalaiset saavat liikaa palkkaa? ”Perheen elo muuttuu selviytymistaisteluksi”

    9. 9

      Alkon kilpailutus hämmentää: 100-vuotiaan Suomen juhlalikööriksi virolainen Vana Tallinn

    10. 10

      Kevytmaito, kahvi, meetwursti, konetiskiaine... Näin paljon arkisten tuotteiden hinnat nousivat 10 vuodessa

    11. Näytä lisää