Valikko

Grey vaihtoi nimen ja ilmeen

Suomen suurin markkinointiviestinnän ryhmä Grey uudisti nimensä ja ilmeensä. Brändin uusi nimi on SEK.


Mainostoimisto SEK & Greyn toimitusjohtaja Arto Heimonen perustelee uudistusta selkeydellä.
–Markkinoinnista ja viestinnästä ei saa tehdä monimutkaista.
–Jokaisella vuosikymmenellä on omat hypetyksensä, mutta tietyt perusasiat eivät ole muuttuneet sitten vuoden 1935, jolloin SEK perustettiin, Heimonen sanoo.

Uudistuksessa on Heimosen mukaan kyse siitä, että yritys ymmärtää eri välineiden tarjoamat mahdollisuudet, mutta se ei tee välineistä itseisarvoa. Sama ajatus on Heimosen mukaan myös nimivalinnan taustalla.
–Meistä on aina puhuttu SEKinä. Miksi tehdä asioista monimutkaisempia?

Brändin ilmeen ja logon ovat suunnittelleet SEK & Greyn graafiset suunnittelijat Petteri Järvelin ja Esa Lipiäinen. Suunnittelun pohjana on käytetty vuodelta 1935 peräisin olevaa alkuperäistunnusta.
–Kunniakas SEK-logo tekee paluun päivitettynä ja jalostettuna, Järvelin sanoo.




SEKiin kuuluvat mainostoimistot SEK & Grey ja Grey Pro, asiakassuhdemarkkinointiin ja digitaaliseen markkinointiin keskittynyt Grey Direct & Digital, viestintätoimisto GCI ja viestintään keskittyvä liikkeenjohdon konsulttitoimisto Perfecto.
SEKin asiakkaita ovat muun muassa Nokia, Finnair, Paulig, Valio ja Fazer.

Kommentit

    Näytä lisää

    Näitä luetaan!

    1. 1

      Terrafame-johtaja Ratia toimii myös yhtiön konsulttina – satojen tuhansien palkkiot

    2. 2

      WhatsApp katoaa miljoonista puhelimista – katso, onko omasi listalla

    3. 3

      SS: Myykö lapsesi sukkia päästäkseen luokkaretkelle? Yrityksille miljoonabisnes

    4. 4

      20-vuotiaita autoja huristelee Suomen teillä paljon – tiedätkö, onko yleisin malli Golf, Astra vai Corolla?

    5. 5

      HS: Koulutettuja suomalaisia kaikkoaa ulkomaille – vain harva aikoo palata

    6. 6

      Alkon kilpailutus hämmentää: 100-vuotiaan Suomen juhlalikööriksi virolainen Vana Tallinn

    7. 7

      Näkökulma: Kapina jatkuu – Brexit ja Trump olivat vasta alkua

    8. 8

      Wahlroos: Tässä on Suomen työttömyysongelman perimmäinen syy – ”Ihan käsittämätöntä”

    9. 9

      Keskiansio 160 000 euroa vuodessa – tämä ammattiryhmä vaatii lakoilla lisää

    10. 10

      Leikkaukset iskivät lapsilisään – mitä menetetyllä summalla saisi?

    11. Näytä lisää
    1. 1

      WhatsApp katoaa miljoonista puhelimista – katso, onko omasi listalla

    2. 2

      20-vuotiaita autoja huristelee Suomen teillä paljon – tiedätkö, onko yleisin malli Golf, Astra vai Corolla?

    3. 3

      Terrafame-johtaja Ratia toimii myös yhtiön konsulttina – satojen tuhansien palkkiot

    4. 4

      Keskiansio 160 000 euroa vuodessa – tämä ammattiryhmä vaatii lakoilla lisää

    5. 5

      Alkon kilpailutus hämmentää: 100-vuotiaan Suomen juhlalikööriksi virolainen Vana Tallinn

    6. 6

      Näkökulma: Kapina jatkuu – Brexit ja Trump olivat vasta alkua

    7. 7

      Raju luku lapsilisien leikkauksista – ”Lisäävät pienituloisuutta”

    8. 8

      SS: Myykö lapsesi sukkia päästäkseen luokkaretkelle? Yrityksille miljoonabisnes

    9. 9

      Leikkaukset iskivät lapsilisään – mitä menetetyllä summalla saisi?

    10. 10

      HS: Koulutettuja suomalaisia kaikkoaa ulkomaille – vain harva aikoo palata

    11. Näytä lisää
    1. 1

      WhatsApp katoaa miljoonista puhelimista – katso, onko omasi listalla

    2. 2

      Kelan pääjohtaja SK:lle ”Miksi ylläpidämme järjestelmää, joka maksaa ihmiselle olemisesta?

    3. 3

      Vakava varoitus Suomelle: ”Nämä kotitaloudet erityisen haavoittuvia”

    4. 4

      Nyt se on lopullista: koeaika menee uusiksi

    5. 5

      Katso, kuulutko velkaisten riskiryhmään – tämä raja ei saisi ylittyä

    6. 6

      Ville, 33, kasvatti menestyvän bisneksen Kiinaan – kuukaudessa 8 000 pakettia elektroniikkaa Suomeen

    7. 7

      Keskiansio 160 000 euroa vuodessa – tämä ammattiryhmä vaatii lakoilla lisää

    8. 8

      Suomalaiset saavat liikaa palkkaa? ”Perheen elo muuttuu selviytymistaisteluksi”

    9. 9

      Alkon kilpailutus hämmentää: 100-vuotiaan Suomen juhlalikööriksi virolainen Vana Tallinn

    10. 10

      Kevytmaito, kahvi, meetwursti, konetiskiaine... Näin paljon arkisten tuotteiden hinnat nousivat 10 vuodessa

    11. Näytä lisää