Valikko

Lukijoiden kommentteja

Kärkimedia-paneeliin osallistuneiden terveisiä mainonnantekijöille Suomessa:
”Hyvästä mainoksesta käy heti ensinäkemältä ilmi, mitä siinä ajetaan takaa. Ei ole mitään järkeä kikkailla niin, että menee tunti tai päiväkausia miettiessä, että mikä vika minussa on, kun en ymmärrä.”

”Enemmän tunnetta.”

”Jaa-a, ensimmäisenä mieleen muistuu se valitettava huomio, että suuri osa mainoksista sisältää valitettavan paljon muista mainoksista suoraan kopioituja ideoita tai ne ovat muuten vain täysin tyhjiä ja katsojaa aliarvioivia. Minä ainakin odotan mainoksen tekijöiltä ja tilaajilta rohkeutta ja persoonallisuutta.”

”Jatkakaa hyvää työtänne innolla, unohtamatta hyvää makua ja välttämällä ylilyöntejä ihannoimalla liian paljon vain nuorten maailmaa. Meillä varttuneillakin on ostovoimaa ja tarve pysyä mukana elämänmenossa.”

”Kauniit ja hyvällä maulla toteutetut mainoskuvat vetoavat enemmän kuin räävittömät tai skandaalinhakuiset.”

”Mainonta on muutaman viime vuoden aikana parantunut kummasti. Ehkä koulutus alkaa purra?”

”Ei ole syytä aliarvioida ihmisten älykkyyttä ja vedota mainonnassa esimerkiksi niin sanotusti tieteellisesti tutkittuun tietoon.”

”Älkää käyttäkö englantia. Suomessa mainokset suomeksi.”

"Yhden toimialan ilmoitukset tuppaavat olemaan aina samanlaisia: kiinteistövälittäjän mainokset keskenään samanlaisia, rautakauppojen jne."

"Älykkään eleettömät mainokset ovat hyviä. Ne, joissa haisee liika kikkaileminen ja yrittäminen, eivät."

"Aina paremmin viesti menee perille "pilkkeen silmäkulmassa" kanssa kuin alakoulun opettajan sormi pystyssä. Lisäksi ei ole syytä aliarvioida ihmisten älykkyyttä."

"MIllaiseksikohan mainostaminen mahtaakaan muuttua 10 vuodessa?"

"Aina ei kyllä edeltäkäsin tiedä, mitä mainos mainostaa. Lopussa jää ihmettelemään, mitä tekemistä mainoksen sisällöllä on kyseisen viestin suhteen. Aina ei tajua."

"60-luvun tyylisiä mainoksia on ollut jo niin paljon, että tulisi vaihtaa jo konseptia. Liian järkyttävät kuvat ovat toinen, joka ei ole mainokseen kovin hyvä."

"Aina vaan paranee. Rohkeutta, mutta tyylikkäästi."

"Ei liian synkkiä kuvia ja piirroksia mainoksissa."

"Antakaa kuluttajalle oivaltamisen mahdollisuus. Mainoksen ei tarvitse aueta heti."

"Hyvä oivallus palkitaan, huonoa makua ei."

”Ei saa monimutkaistaa liikaa asioita. Mieluummin yksinkertaistaa, sillä silloin päästään jokaisen lukijan/katsojan tasolle. Ideat ovat yksinkertaisia!”

”Eikö selkeitä ja yksinkertaisia mainoksia enää ole?”

”Haluaisin nähdä mainoksissa vähemmän vähäpukeisia naisia ja enemmän ajateltuja lauseita. Haluan selkeitä mainoksia, joista tiedän jo ensi vilkaisulla, mitä mainostetaan.”

”Herättäkää katsojassa paremmin tunteita ja mielleyhtymiä johonkin positiiviseen.”

”Huomioikaa muutkin kuin vain potentiaaliset ostajat: hyvätuloiset, nuoret menestyjät. Elämää on muuallakin kuin Helsingissä!”

”Jonninjoutavaa mainontaa on liikaa ja lasten kalastelu ja aivopesu on vastenmielistä.”

Kommentit

    Näytä lisää

    Näitä luetaan!

    1. 1

      Länsimetro valmis liikenteelle aikaisintaan huhtikuussa – Matinkylään yhteys kesäkuussa

    2. 2

      Takoma varoittaa konkurssiriskistä

    3. 3

      10 yleisintä syytä: näiden vuoksi työtön menettää tuet

    4. 4

      Kommentti: Kansanedustajat, kauppa päättää valikoimansa itse

    5. 5

      Köyhimmille eläkeläisille 760 e/kk – Kela: Ei riitä

    6. 6

      S-ryhmä joutui myrskynsilmään – turkiskohussa kyse on neljästä tuotteesta

    7. 7

      AKT:n Piirainen vastaa ahtaajakommentteihin: ”Liikemies Kakkonen heittää mielipiteitään faktoina”

    8. 8

      Yhä useammalta työttömältä evätään tuet – ”Seuranta on tehostunut”

    9. 9

      Konsultit alkavat valmentaa työttömiä ennen te-keskusten haastatteluja – palkkio riippuu tuloksesta

    10. 10

      Japanilaisjätti haukkasi banaanikauppias Fyffesin

    11. Näytä lisää
    1. 1

      10 yleisintä syytä: näiden vuoksi työtön menettää tuet

    2. 2

      XXL:n mainonta voi edetä korkeimpaan oikeuteen

    3. 3

      Kyösti Kakkonen Karjalaisessa: Työntekijät nousevat pian kapinaan ay-liikettä vastaan

    4. 4

      AKT:n Piirainen vastaa ahtaajakommentteihin: ”Liikemies Kakkonen heittää mielipiteitään faktoina”

    5. 5

      Konsultit alkavat valmentaa työttömiä ennen te-keskusten haastatteluja – palkkio riippuu tuloksesta

    6. 6

      Länsimetro valmis liikenteelle aikaisintaan huhtikuussa – Matinkylään yhteys kesäkuussa

    7. 7

      ”Ikänsä kunniallisesti työtä tehneet kokevat tämän nöyryyttävänä” – kiistelty eläkealoite eduskuntaan

    8. 8

      Katso, mitä tapahtui asuntolainan hinnalle – ”Pankin vaihtajia on liikkeellä”

    9. 9

      Betoniala: Hauraaksi jäänyt betoni jakautuu kahteen ryhmään

    10. 10

      Yhä useammalta työttömältä evätään tuet – ”Seuranta on tehostunut”

    11. Näytä lisää
    1. 1

      WhatsApp katoaa miljoonista puhelimista – katso, onko omasi listalla

    2. 2

      Varo perintöloukkua – ”Voi olla järkevää jopa kieltäytyä perinnöstä”

    3. 3

      Katso, mitä tapahtui asuntolainan hinnalle – ”Pankin vaihtajia on liikkeellä”

    4. 4

      Kyösti Kakkonen Karjalaisessa: Työntekijät nousevat pian kapinaan ay-liikettä vastaan

    5. 5

      Keskiansio 160 000 euroa vuodessa – tämä ammattiryhmä vaatii lakoilla lisää

    6. 6

      Alkon kilpailutus hämmentää: 100-vuotiaan Suomen juhlalikööriksi virolainen Vana Tallinn

    7. 7

      Näkökulma: Liian pieni osa kasvusta valuu palkkoihin – toteutuuko Marxin ennustus?

    8. 8

      20-vuotiaita autoja huristelee Suomen teillä paljon – tiedätkö, onko yleisin malli Golf, Astra vai Corolla?

    9. 9

      Suomalaiset myivät tätä juuri joukolla – nyt suositellaan ostamaan

    10. 10

      Terrafame-johtaja Ratia toimii myös yhtiön konsulttina – satojen tuhansien palkkiot

    11. Näytä lisää