Mainoskielto rokottaa brittihampurilaisten myyntiä

Britannian Burger King pelkää menettävän myynnistään 10–15 prosenttia, kun lapsille suunnatun roskaruokamainonnan kielto astuu voimaan ensi kuussa. Pahimmilaan tilanne tuo 150 miljoonan euron loven yhtiön myyntiin.
Burger King on maailman toiseksi suurin pikaruokaketju. Yhtään paremmin ei mene sen pahimmalla kilpailijalla McDonald'sillakaan, sillä brittien huolestuminen lasten lihomisesta on vienyt asiakkaita kummankin yhtiön ravintoloista.

Britannian Burger Kingin uusi johto uskoo kuitenkin, että liiallinen holhous johtaa pian vastareaktioon.

– Ihmiset alkavat kyllästyä holhousvaltioon, joka puuttuu elämäämme, sanoo markkinointijohtaja David Kisilevsky sanomalehti Telegraphille.

Yhtiö uskoo holhouksen vastareaktioon sen verran vahvasti, että se on nyt ryhtynyt mainostamaan voimakkaasti todellista kaloripommia, tupla-Whopperia. Tämä mainonta on kuitenkin suunnattu aikuisille.

– Haluamme viestittää, ettei hyvän burgerin rakastamisessa ole mitään pahaa, Kisilevsky sanoo.

Burger King käyttää vuosittain 15 miljoonaa euroa brittiläiseen mainontaan. Markkinatutkimuslaitos Euromonitor arvelee, että yhtiön Britannian myynti on reilut 10 miljoonaa euroa. New Yorkissa listattu amerikkalaisyhtiö ei itse julkaise maakohtaisia lukujaan.

Kommentit

    Näytä lisää

    Näitä luetaan!

    1. 1

      Varo perintöloukkua – ”Voi olla järkevää jopa kieltäytyä perinnöstä”

    2. 2

      Suomalaiset myivät tätä juuri joukolla – nyt suositellaan ostamaan

    3. 3

      5 vinkkiä – näin siirrät omaisuutta lapsille pienellä verolla

    4. 4

      Teslan valtava akkutehdas halutaan Vaasaan

    5. 5

      SSH:n yt-neuvottelut päättyivät – vähentää 17 työntekijää Suomessa

    6. 6

      Kommentti: Eurokriisin sytytyslanka palaa – Italia sanoi ”ei”

    7. 7

      Terrafame-johtaja Ratia toimii myös yhtiön konsulttina – satojen tuhansien palkkiot

    8. 8

      Pankkiala: Asunnot eivät ole liian kalliita

    9. 9

      Ferrari takoi uudet pohjat Milanossa

    10. 10

      Ilmarisen Ritakallio: Siirrymme euroalueelta kohti Yhdysvaltoja

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Varo perintöloukkua – ”Voi olla järkevää jopa kieltäytyä perinnöstä”

    2. 2

      Kommentti: Eurokriisin sytytyslanka palaa – Italia sanoi ”ei”

    3. 3

      SS: Myykö lapsesi sukkia päästäkseen luokkaretkelle? Yrityksille miljoonabisnes

    4. 4

      5 vinkkiä – näin siirrät omaisuutta lapsille pienellä verolla

    5. 5

      Terrafame-johtaja Ratia toimii myös yhtiön konsulttina – satojen tuhansien palkkiot

    6. 6

      Suomalaiset myivät tätä juuri joukolla – nyt suositellaan ostamaan

    7. 7

      20-vuotiaita autoja huristelee Suomen teillä paljon – tiedätkö, onko yleisin malli Golf, Astra vai Corolla?

    8. 8

      Teslan valtava akkutehdas halutaan Vaasaan

    9. 9

      WhatsApp katoaa miljoonista puhelimista – katso, onko omasi listalla

    10. 10

      Näkökulma: Kapina jatkuu – Brexit ja Trump olivat vasta alkua

    11. Näytä lisää
    1. 1

      WhatsApp katoaa miljoonista puhelimista – katso, onko omasi listalla

    2. 2

      Vakava varoitus Suomelle: ”Nämä kotitaloudet erityisen haavoittuvia”

    3. 3

      Nyt se on lopullista: koeaika menee uusiksi

    4. 4

      Katso, kuulutko velkaisten riskiryhmään – tämä raja ei saisi ylittyä

    5. 5

      Varo perintöloukkua – ”Voi olla järkevää jopa kieltäytyä perinnöstä”

    6. 6

      Ville, 33, kasvatti menestyvän bisneksen Kiinaan – kuukaudessa 8 000 pakettia elektroniikkaa Suomeen

    7. 7

      Keskiansio 160 000 euroa vuodessa – tämä ammattiryhmä vaatii lakoilla lisää

    8. 8

      Alkon kilpailutus hämmentää: 100-vuotiaan Suomen juhlalikööriksi virolainen Vana Tallinn

    9. 9

      Suomalaiset saavat liikaa palkkaa? ”Perheen elo muuttuu selviytymistaisteluksi”

    10. 10

      Kevytmaito, kahvi, meetwursti, konetiskiaine... Näin paljon arkisten tuotteiden hinnat nousivat 10 vuodessa

    11. Näytä lisää