Valikko

Suomen Posti palvelee yrityksiä Itellana

Suomen Posti -konsernin markkinointinimien käyttö on uudistunut. Yritysasiakkaille tarjotaan kaikki palvelut Itella-nimellä yhdeksässä Pohjois-Euroopan maassa. Posti säilyy kuluttajille tarjottavien palvelujen markkinointinimenä Suomessa.
Postin mukaan uudistuksen lähtökohtana on eri asiakasryhmien erilaiset tarpeet. Lisäksi konsernin palvelutarjonta on laajentunut perinteisen postitoiminnan ulkopuolelle ja liiketoiminta kansainvälistynyt.

Ensimmäinen askel uudistuksessa otettiin tammikuussa 2005, kun konsernin informaatiologistiikan palveluja ryhdyttiin markkinoimaan Itella-nimellä Pohjois-Euroopassa.

Tietotekniset palvelut kasvussa

Kuluttaja- ja yritysasiakkaiden odotukset Suomen Postin toiminnalle ovat hyvin erilaiset. Tarjoamalla näille asiakasryhmille palveluja eri markkinointinimillä selkeytetään asiakasviestintää ja näin helpotetaan asiointia, Posti uskoo.

Jatkossa tuotteiden ja palvelujen kehitys voidaan tehdä entistä asiakaslähtöisemmin huomioiden kuluttajien ja yritysasiakkaiden erilaiset tarpeet.

Konserni palvelee yritysasiakkaita tarjoten postipalvelujen ohella informaatio- ja palvelulogistiikan ratkaisuja. Näitä ovat muun muassa verkkokaupan, palveluvarastoinnin, suoramarkkinoinnin ja sähköisen laskutuksen ratkaisut.

Koko konsernin liikevaihdosta 95 prosenttia tulee yrityksiltä ja yhteisöiltä. Perinteisten postipalvelujen osuus konsernin liikevaihdosta on nyt noin puolet ja postipalvelulain säätelemien palvelujen osuus vastaavasti vain noin neljännes.

Itella-brandi sanelee tytäryhtiöiden nimet

Vuodenvaihteessa uudistettiin myös tytäryhtiörakennetta. Informaatiologistiikan tytäryhtiöt Itella Suomi ja Elma Electronic Trading yhdistyivät muodostaen Itella Information Logisticsin. Logistiikan tytäryhtiöt Logia, Logia Moda ja North Euroway muodostavat puolestaan yhden yhtiön, Itella Logisticsin.

Tämän vuoden aikana yhdenmukaistetaan myös ulkomailla toimivien tytäryhtiöiden nimet. Informaatiologistiikan tytäryhtiöt muuttuva Itella Information Logistics -nimisiksi ja logistiikan tytäryhtiöt Itella Logistics -nimisiksi.

Itella-markkinointinimi alkaa vuoden alusta lähtien vähitellen näkyä yhä enemmän yritysasiakkaille suunnatussa toiminnassa ja markkinoinnissa. Itella-tunnus säilyy ennallaan. Tunnus saa rinnalle ilmeen, joka kuvastaa tavoittamista, tehokkuutta ja älykkäitä ratkaisuja. Uusi ilme alkaa näkyä muun muassa katukuvassa, kun vuoden 2007 aikana suuri osa konsernin käyttämistä autoista vaihtaa ulkonäköä.

Myös konsernin internet-sivut uudistuvat 20.1. Jatkossa yritys- ja kuluttaja-asiakkaille sekä Suomen Posti -konsernille on omat erilliset sivustonsa.

Kommentit

    Näytä lisää

    Näitä luetaan!

    1. 1

      Stark sulkee kuusi myymälää – irtisanoo jopa 160

    2. 2

      Yle: Kodin1-nimen ostaja selvisi – aikoo kilpailla hinnoilla

    3. 3

      Paperiosakkeet hukassa? Sampo antoi lisäaikaa

    4. 4

      Näkökulma: Liian pieni osa kasvusta valuu palkkoihin – toteutuuko Marxin ennustus?

    5. 5

      Autojen ominaisuudesta tuli ongelma – piti säästää energiaa, voikin aiheuttaa kolareita

    6. 6

      Tärkeän lääkkeen hinta 23-kertaistui – yhtiölle sakot nimikikkailusta

    7. 7

      Nobel-voittaja Holmström: Luulen, että jatkossa olen varovaisempi lausunnoissani

    8. 8

      IMF huolissaan: Velkaantuminen lisännyt kotitalouksien haavoittuvuutta

    9. 9

      Nobel-voittaja Hart: Trumpin talouspolitiikka uhka USA:n ja maailman taloudelle

    10. 10

      Tuloerojen kuilu: Rikkaimmat +70 % – köyhimmät +30 %

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Näkökulma: Liian pieni osa kasvusta valuu palkkoihin – toteutuuko Marxin ennustus?

    2. 2

      Yle: Kodin1-nimen ostaja selvisi – aikoo kilpailla hinnoilla

    3. 3

      Stark sulkee kuusi myymälää – irtisanoo jopa 160

    4. 4

      Tärkeän lääkkeen hinta 23-kertaistui – yhtiölle sakot nimikikkailusta

    5. 5

      Varo perintöloukkua – ”Voi olla järkevää jopa kieltäytyä perinnöstä”

    6. 6

      Autojen ominaisuudesta tuli ongelma – piti säästää energiaa, voikin aiheuttaa kolareita

    7. 7

      Jättikauppa: Konecranes myy nosturiyhtiön

    8. 8

      ”Vei mahdollisuuden huippu-uraan” – entinen opiskelija vaatii Oxfordin yliopistolta miljoonakorvauksia

    9. 9

      Tuloerojen kuilu: Rikkaimmat +70 % – köyhimmät +30 %

    10. 10

      Saadaanko Teslan jättitehdas Vaasaan? ”Puhumme tuhansista työpaikoista”

    11. Näytä lisää
    1. 1

      WhatsApp katoaa miljoonista puhelimista – katso, onko omasi listalla

    2. 2

      Varo perintöloukkua – ”Voi olla järkevää jopa kieltäytyä perinnöstä”

    3. 3

      Nyt se on lopullista: koeaika menee uusiksi

    4. 4

      Keskiansio 160 000 euroa vuodessa – tämä ammattiryhmä vaatii lakoilla lisää

    5. 5

      Alkon kilpailutus hämmentää: 100-vuotiaan Suomen juhlalikööriksi virolainen Vana Tallinn

    6. 6

      Suomalaiset saavat liikaa palkkaa? ”Perheen elo muuttuu selviytymistaisteluksi”

    7. 7

      Kevytmaito, kahvi, meetwursti, konetiskiaine... Näin paljon arkisten tuotteiden hinnat nousivat 10 vuodessa

    8. 8

      Nobel-voittaja Bengt Holmström: Suomalaiset saavat liikaa palkkaa

    9. 9

      20-vuotiaita autoja huristelee Suomen teillä paljon – tiedätkö, onko yleisin malli Golf, Astra vai Corolla?

    10. 10

      Suomen ilmasto on myrkkyä autoille – arvaatko, mikä lämpötila on pahin?

    11. Näytä lisää