Valikko

Radiot kärkkyvät ruokamainoksia

Päivittäistavarakauppa on mainostanut radiossa varsin nihkeästi. Radioala arvioi, että ruokakauppojen mainokset soveltuisivat hyvin radioon. Monet kun kuuntelevat radiota matkalla töistä kaupan kautta kotiin.
Ruokakeskon markkinointijohtaja Juha Andelin ei usko, että radio toimisi kovin hyvin yksittäisten tarjousten mainostamisessa. Ruokakaupan valintaan vaikuttavat ennen kaikkea sijainti, valikoimat ja palvelu eikä vain se, missä on halvin maitopurkki.

Radiota voi Andelinin mukaan käyttää brändimarkkinoinnin tukena, vaikkapa palauttamaan tv-mainoksia kuulijoiden mieleen. Radiossa on kuultu esimerkiksi Plussa-pisteiden plompsahtelua. Ruokakesko aikoo tänä vuonna lisätä jonkin verran radiomainontaa.

Vakuutusyhtiö Pohjola on niittänyt radiomainoksistaan palkintojakin. Pohjolan mainonnasta vastaava mainospäällikkö Jari Maatraiva kertoo, että jo neljän vuoden ajan radio on ollut yhtiön mainonnassa keskeinen väline. Yli neljännes Pohjolan mainoseuroista käytetään radiomainoksiin.

– Halusimme ottaa tämän toimialan dominanssin jossain mediassa, ja toimiala mainostaa todella vähän radiossa. Radio on myös kustannustehokas väline.

Pohjola on mainostanut radiossa esimerkiksi autovakuutuksia sekä yrittäjille suunnattuja vakuutuksia.

Kommentit

    Näytä lisää

    Näitä luetaan!

    1. 1

      Suomalaiset myivät tätä juuri joukolla – nyt suositellaan ostamaan

    2. 2

      Varo perintöloukkua – ”Voi olla järkevää jopa kieltäytyä perinnöstä”

    3. 3

      5 vinkkiä – näin siirrät omaisuutta lapsille pienellä verolla

    4. 4

      Ferrari takoi uudet pohjat Milanossa

    5. 5

      Kommentti: Eurokriisin sytytyslanka palaa – Italia sanoi ”ei”

    6. 6

      Terrafame-johtaja Ratia toimii myös yhtiön konsulttina – satojen tuhansien palkkiot

    7. 7

      Pankkiala: Asunnot eivät ole liian kalliita

    8. 8

      Teslan valtava akkutehdas halutaan Vaasaan

    9. 9

      Pelko euron tuhosta voi avata Saksan rahahanat

    10. 10

      Bensankulutus: Vuosikausien kasvu voi tyssätä

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Varo perintöloukkua – ”Voi olla järkevää jopa kieltäytyä perinnöstä”

    2. 2

      SS: Myykö lapsesi sukkia päästäkseen luokkaretkelle? Yrityksille miljoonabisnes

    3. 3

      Kommentti: Eurokriisin sytytyslanka palaa – Italia sanoi ”ei”

    4. 4

      Terrafame-johtaja Ratia toimii myös yhtiön konsulttina – satojen tuhansien palkkiot

    5. 5

      5 vinkkiä – näin siirrät omaisuutta lapsille pienellä verolla

    6. 6

      20-vuotiaita autoja huristelee Suomen teillä paljon – tiedätkö, onko yleisin malli Golf, Astra vai Corolla?

    7. 7

      Suomalaiset myivät tätä juuri joukolla – nyt suositellaan ostamaan

    8. 8

      WhatsApp katoaa miljoonista puhelimista – katso, onko omasi listalla

    9. 9

      Teslan valtava akkutehdas halutaan Vaasaan

    10. 10

      Näkökulma: Kapina jatkuu – Brexit ja Trump olivat vasta alkua

    11. Näytä lisää
    1. 1

      WhatsApp katoaa miljoonista puhelimista – katso, onko omasi listalla

    2. 2

      Vakava varoitus Suomelle: ”Nämä kotitaloudet erityisen haavoittuvia”

    3. 3

      Nyt se on lopullista: koeaika menee uusiksi

    4. 4

      Katso, kuulutko velkaisten riskiryhmään – tämä raja ei saisi ylittyä

    5. 5

      Varo perintöloukkua – ”Voi olla järkevää jopa kieltäytyä perinnöstä”

    6. 6

      Ville, 33, kasvatti menestyvän bisneksen Kiinaan – kuukaudessa 8 000 pakettia elektroniikkaa Suomeen

    7. 7

      Keskiansio 160 000 euroa vuodessa – tämä ammattiryhmä vaatii lakoilla lisää

    8. 8

      Alkon kilpailutus hämmentää: 100-vuotiaan Suomen juhlalikööriksi virolainen Vana Tallinn

    9. 9

      Suomalaiset saavat liikaa palkkaa? ”Perheen elo muuttuu selviytymistaisteluksi”

    10. 10

      Kevytmaito, kahvi, meetwursti, konetiskiaine... Näin paljon arkisten tuotteiden hinnat nousivat 10 vuodessa

    11. Näytä lisää