Valikko

Kiira Korpi luistelee Lumenen Venäjälle

Kiira Korpi luistelee itsensä ja sponsorinsa tunnetuksi. Korven persoona ja taitoluistelu ovat yhdessä markkinoinnin kuumin valtti. EM-pronssi vain lisää hehkua.


Sponsorit iloitsevat taitoluistelija Kiira Korven EM-menestyksestä. Esimerkiksi Valion mukaan sen kaksivuotisen, Vancouverin olympiakisoihin 2008 yltävän yhteistyösopimuksen saldo näyttää jo nyt mukavasti plussaa.

Korpi voitti Varsovassa luistelluissa kisoissa viikonloppuna pronssimitalin, mikä nostaa muutoinkin nousussa olevan lajin näkyvyyttä.

– Kiira on persoonana Valion oloinen ja sopii hyvin Vanilla-brändiin. Hän on siksi ihanteellinen sponsoroitava. Emme me olisi Kiiran pääyhteistyökumppani, jos emme niin ajattelisi, Varsovasta tavoitettu Valion sponsorisopimuksista vastaava Marko Kämäräinen toteaa.

Hän luonnehtii Valion ja Korven yhteistyösopimusta suomalaisessa henkilösponsoroinnissa hyvin mittavaksi.

Valion asema Korven suurimpana tukijana on yhtiöllekin tärkeä. Puolessatoista vuodessa Korpi on kehittynyt luistelijana mittoihin, jonka uskotaan avittavan yhtiön markkinoita Venäjällä ja Baltiassa.

Kotimaassa Kiira-innostuksen uskotaan vain kasvavan 2009 Helsingissä järjestettävien EM-kilpailujen ansiosta. Sitä ennen Korven luistelua jännitetään maaliskuun MM-kilpailuissa.

Kämäräinen on jo nyt tyytyväinen Korven myötä tulleeseen medianäkyvyyteen. Virallisten fanisivujen kautta Valio myös nousee esille.

– Käyntejä on kertynyt mukavasti.

– Tukea ei kuitenkaan ole sidottu mitenkään Kiiran menestykseen. Hyvä, että näkyvyyttä tulee, mutta sen varaan ei ole mitään laskettu, Kämäräinen sanoo.

Valiolla on optio Korven sponsorisopimukseen Vancouverin jälkeen.

Korven valovoimaisuus ja vaalea kauneus on myös Lumene Groupin mieleen. Markkinointijohtaja Olli Vähänen sanoo yhtiön olevan hyvin tyytyväinen nuoren lupauksen kanssa vuonna 2005 solmittuun sopimukseen.

– Kiiran menestys auttaa meitä Venäjällä, jossa taitoluistelu on erittäin suosittua, Vähänen sanoo ja luonnehtii yhteistyösopimuksen hyödyn selkeimmin konkretisoituvan yleisötapahtumissa, joihin Korpi vetää ihailijoitaan.

– Kyse ei ole pelkästä logo-näkyvyydestä vaan yhteistyösopimusta on pystyttävä hyödyntämään markkinoinnissa aina laajemmin. Kiira on esiintynyt mainoksissamme ja erilaisissa tietoiskuissa. Nämä on määritetty sopimuksessa erikseen, Vähänen mainitsee.

Niin Valiolle kuin Lumenelle Kiira Korpi on tärkeä keulakuva myös edustamiensa perhearvojen takia. Niihin tarttui pari vuotta sitten Korven ensimmäinen sponsori, Suomen McDonald´s.

Viestintäpäällikkö Heli Ryhänen pitää Korpea edelleen ylivoimaisena keulakuvana yhtiön nuorille suuntaamalle Syö ja liiku monipuolisesti -ohjelmalle. Yhtälailla Korpi on ollut esikuvana ketjun omassa työpaikkahengen luomisessa.

Hampurilaisketjun ei enää tarvitse huolehtia logonsa tunnettavuudesta. Terveellisiin elämäntapoihin ohjaavat esikuvat sen sijaan ovat McDonaldsille tärkeitä.

– Yhteistyösopimuksemme päättyy tänä keväänä. McDonald´s Corporation tukee tulevia olympialaisia, joten jatkoneuvottelut Kiiran sopimuksesta ovat ajankohtaiset. Sopimusta luonnollisesti ovat haluamassa monet muutkin, Ryhänen sanoo.

Kommentit

    Näytä lisää

    Näitä luetaan!

    1. 1

      Suomalaiset myivät tätä juuri joukolla – nyt suositellaan ostamaan

    2. 2

      Varo perintöloukkua – ”Voi olla järkevää jopa kieltäytyä perinnöstä”

    3. 3

      5 vinkkiä – näin siirrät omaisuutta lapsille pienellä verolla

    4. 4

      Ilmarisen Ritakallio: Siirrymme euroalueelta kohti Yhdysvaltoja

    5. 5

      Teslan valtava akkutehdas halutaan Vaasaan

    6. 6

      Terrafame-johtaja Ratia toimii myös yhtiön konsulttina – satojen tuhansien palkkiot

    7. 7

      Kommentti: Eurokriisin sytytyslanka palaa – Italia sanoi ”ei”

    8. 8

      Ferrari takoi uudet pohjat Milanossa

    9. 9

      Pankkiala: Asunnot eivät ole liian kalliita

    10. 10

      Pelko euron tuhosta voi avata Saksan rahahanat

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Varo perintöloukkua – ”Voi olla järkevää jopa kieltäytyä perinnöstä”

    2. 2

      SS: Myykö lapsesi sukkia päästäkseen luokkaretkelle? Yrityksille miljoonabisnes

    3. 3

      Kommentti: Eurokriisin sytytyslanka palaa – Italia sanoi ”ei”

    4. 4

      Terrafame-johtaja Ratia toimii myös yhtiön konsulttina – satojen tuhansien palkkiot

    5. 5

      5 vinkkiä – näin siirrät omaisuutta lapsille pienellä verolla

    6. 6

      20-vuotiaita autoja huristelee Suomen teillä paljon – tiedätkö, onko yleisin malli Golf, Astra vai Corolla?

    7. 7

      Suomalaiset myivät tätä juuri joukolla – nyt suositellaan ostamaan

    8. 8

      WhatsApp katoaa miljoonista puhelimista – katso, onko omasi listalla

    9. 9

      Teslan valtava akkutehdas halutaan Vaasaan

    10. 10

      HS: Koulutettuja suomalaisia kaikkoaa ulkomaille – vain harva aikoo palata

    11. Näytä lisää
    1. 1

      WhatsApp katoaa miljoonista puhelimista – katso, onko omasi listalla

    2. 2

      Vakava varoitus Suomelle: ”Nämä kotitaloudet erityisen haavoittuvia”

    3. 3

      Nyt se on lopullista: koeaika menee uusiksi

    4. 4

      Katso, kuulutko velkaisten riskiryhmään – tämä raja ei saisi ylittyä

    5. 5

      Varo perintöloukkua – ”Voi olla järkevää jopa kieltäytyä perinnöstä”

    6. 6

      Ville, 33, kasvatti menestyvän bisneksen Kiinaan – kuukaudessa 8 000 pakettia elektroniikkaa Suomeen

    7. 7

      Keskiansio 160 000 euroa vuodessa – tämä ammattiryhmä vaatii lakoilla lisää

    8. 8

      Alkon kilpailutus hämmentää: 100-vuotiaan Suomen juhlalikööriksi virolainen Vana Tallinn

    9. 9

      Suomalaiset saavat liikaa palkkaa? ”Perheen elo muuttuu selviytymistaisteluksi”

    10. 10

      Kevytmaito, kahvi, meetwursti, konetiskiaine... Näin paljon arkisten tuotteiden hinnat nousivat 10 vuodessa

    11. Näytä lisää