Valikko

Korkokenkä kiidätti Stihlin kasvuun

Moottorisahoja valmistavan Stihlin naisille suunnattu mainoskampanja osoittautui toimivaksi. Korkokengillä ja iltapuvuilla naispuolisia metsänomistajia vikitellyt kampanja kasvatti Teknisen kaupan liiton tilastojen mukaan Stihlin myyntiä alkuvuoden aikana 22 prosenttia, kun kokonaismarkkinan kasvu jäi 0,7 prosenttiin.


Stihlin markkinaosuus kasvoi samana aikana 27,6 prosentista 30,8 prosenttiin.

Stihliä maahantuovan Elfvingin markkinointijohtaja Kim Holmström on syystäkin tyytyväinen uusia uria aukoneeseen kampanjaan.

– Halusimme tehdä tulosta ja aiheuttaa harmia kilpailijoille. Kampanja täytti kummatkin tavoitteet, Holmström kiittää.

Stihlin aiempaa mainontaa Holmström kuvailee "saksalaistyyliseksi". Keskipisteessä oli itse tuote ja kohderyhmänä miehet. Laskevassa markkinatilanteessa piti keksiä jotakin uutta.

Uudeksi kohderyhmäksi valittiin naiset, joiden osuus metsänomistajista on nousussa. Tällä hetkellä naisia on kaikista metsänomistajista noin puolet.

Kampanjan suunnitteli Ihme Toimisto, jonka toimitusjohtaja Erkki Aminoff kiittää asiakastaan rohkeudesta ja koko tiimiä onnistuneista mediavalinnoista. Stihlin kampanja näkyi kevätkauden aikana muun muassa Jadessa, Gloriassa, Imagessa, Kotivinkissä ja Oliviassa.

Aikakauslehtimainontaa tuki kahden viikon verkkokampanja. Koko lysti maksoi noin 125 000 euroa.

Stihl-yhtymä miettii nyt Holmströmin mukaan, voisiko kampanjan toteuttaa myös muilla markkina-alueilla.

– Stihl on maailman suurin moottorisahamerkki. Voimme olla ylpeitä jo siitä, että se ylipäänsä on kiinnostunut kampanjastamme, Holmström toteaa.

Kommentit

    Näytä lisää

    Näitä luetaan!

    1. 1

      Kaksi yllättäjää – mitä tapahtui kananmunille ja jauhelihalle?

    2. 2

      Yhä useampi on tänään töissä ”Linnan juhlien alkaessa kauppa saattaa hiljetä”

    3. 3

      Varo perintöloukkua – ”Voi olla järkevää jopa kieltäytyä perinnöstä”

    4. 4

      ”Vei mahdollisuuden huippu-uraan” – entinen opiskelija vaatii Oxfordin yliopistolta miljoonakorvauksia

    5. 5

      Yle: Ruotsalainen kauppa on rekisteröinyt Kodin1.com-osoitteen

    6. 6

      Saadaanko Teslan jättitehdas Vaasaan? ”Puhumme tuhansista työpaikoista”

    7. 7

      Saitko postia Sammolta? Aikaa ensi keskiviikkoon

    8. 8

      5 vinkkiä – näin siirrät omaisuutta lapsille pienellä verolla

    9. 9

      Nordnet: Nokia oli marraskuussa suositumpi kuin koskaan

    10. 10

      Suomalainen elää luotolla ”luonnollisena asiana”

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Varo perintöloukkua – ”Voi olla järkevää jopa kieltäytyä perinnöstä”

    2. 2

      Suomalaiset myivät tätä juuri joukolla – nyt suositellaan ostamaan

    3. 3

      ”Vei mahdollisuuden huippu-uraan” – entinen opiskelija vaatii Oxfordin yliopistolta miljoonakorvauksia

    4. 4

      Saadaanko Teslan jättitehdas Vaasaan? ”Puhumme tuhansista työpaikoista”

    5. 5

      Kaksi yllättäjää – mitä tapahtui kananmunille ja jauhelihalle?

    6. 6

      Saitko postia Sammolta? Aikaa ensi keskiviikkoon

    7. 7

      5 vinkkiä – näin siirrät omaisuutta lapsille pienellä verolla

    8. 8

      Teslan valtava akkutehdas halutaan Vaasaan

    9. 9

      Suomalainen elää luotolla ”luonnollisena asiana”

    10. 10

      Helsingin työmaita tarkastettiin – työntekijöiden tietoja puuttui yli puolelta

    11. Näytä lisää
    1. 1

      WhatsApp katoaa miljoonista puhelimista – katso, onko omasi listalla

    2. 2

      Varo perintöloukkua – ”Voi olla järkevää jopa kieltäytyä perinnöstä”

    3. 3

      Nyt se on lopullista: koeaika menee uusiksi

    4. 4

      Katso, kuulutko velkaisten riskiryhmään – tämä raja ei saisi ylittyä

    5. 5

      Keskiansio 160 000 euroa vuodessa – tämä ammattiryhmä vaatii lakoilla lisää

    6. 6

      Vakava varoitus Suomelle: ”Nämä kotitaloudet erityisen haavoittuvia”

    7. 7

      Alkon kilpailutus hämmentää: 100-vuotiaan Suomen juhlalikööriksi virolainen Vana Tallinn

    8. 8

      Suomalaiset saavat liikaa palkkaa? ”Perheen elo muuttuu selviytymistaisteluksi”

    9. 9

      Kevytmaito, kahvi, meetwursti, konetiskiaine... Näin paljon arkisten tuotteiden hinnat nousivat 10 vuodessa

    10. 10

      Nobel-voittaja Bengt Holmström: Suomalaiset saavat liikaa palkkaa

    11. Näytä lisää