PHS:n toimitusjohtaja vaihtuu

Mainostoimisto PHS:n uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty Petri Uusitalo. Petteri Kilpinen keskittyy jatkossa täysipäiväisesti koko TBWA/PHS-ryhmän vetämiseen.
Hopeisen leijonan Cannesissa vuonna 2001 pokannut Petri Uusitalo on työskennellyt PHS:ssä vuodesta 1989, ensin 16 vuotta copywriterina ja viimeiset kolme vuotta strategiajohtajana.

Helmikuussa toimitusjohtajana aloittava Uusitalo uskoo, että hänen kokemuksensa sekä luovasta että strategisesta suunnittelusta tarjoaa hyvän pohjan toimiston luotsaamiseen.

– Olen ollut konsultoimassa asiakkaita markkinointi- ja brändistrategioiden kehittämisessä ja oppinut sitä kautta ymmärtämään asiakkaiden liiketoimintaa, Uusitalo sanoo.

Omankin firman bisnespuoli on tullut tutuksi, sillä toimiston osakkaana Uusitalo on ollut mukana PHS:n johtoryhmässä alusta asti.

Suomen neljänneksi suurin mainostoimisto PHS teki 9,6 miljoonan euron myyntikatteen vuonna 2006. Viime vuonna kasvua tuli noin miljoonan euron verran. Henkilöstöä on satakunta.

Omaksi tavoitteekseen Uusitalo julistaa PHS:n laadullisen johtoaseman säilyttämisen Suomen mainostoimistomarkkinoilla ja uudessa mediamaisemassa.

– Haluan viedä suunnittelua eteenpäin. Mainonnasta pitää siirtyä markkinointiin ja kampanjoista kohti laajempaa brändiviestintää, Uusitalo linjaa.

PHS:ää ja koko TBWA/PHS-ryhmää vuodesta 2001 johtanut Petteri Kilpinen perustelee PHS:n toimitusjohtajuudesta luopumista sillä, että urakassa alkoi olla liikaa työtä yhdelle miehelle. Nyt hän aikoo keskittyä koko ryhmän kasvun johtamiseen ja uusien liiketoiminta-alueiden kehittämiseen.

Viime vuonna TBWA/PHS-ryhmä teki 25 miljoonan euron myyntikatteen. Vuonna 2006 myyntikate oli 19 miljoonaa euroa. Kaikkiaan ryhmän liiketoiminta on kolminkertaistunut Kilpisen kaudella.


Samaa kasvuvauhtia on määrä ylläpitää edelleen, Kilpinen sanoo.

– Nyt minulla on aikaa miettiä, mihin tarpeisiin tällaisen ryhmän on vastattava ja millainen on oikea yritysrakenne. Jatkan silti myös asiakastyötä, siellä siellähän se tieto on.

Kilpinen on kutsuttu myös TBWA-konsernin Euroopan johtoryhmään, jossa hänen vastuullaan on konsernin innovaatio- ja kasvustrategia.

– Se on upea paikka oppia, mittakaavakin on niin paljon isompi. Euroopan tasollakin tosin mietitään ihan samoja asioita kuin täällä, esimerkiksi sitä, mikä on mainostoimistojen rooli tulevaisuudessa.

TBWA/PHS-ryhmään kuuluvat mainostoimisto PHS:n lisäksi markkinointitoimisto Tequila, designtoimisto Tango, aktivointitoimisto Pointer ja markkinoinnin insourcing-palveluja tarjoava North. Työntekijöitä ryhmässä on 230.

Kommentit

    Näytä lisää

    Näitä luetaan!

    1. 1

      Näin suomalainen mies putoaa työelämästä – ”Ajatellaanko todella, että ihmiset haluavat elää tuilla?”

    2. 2

      Bild: Kreikka tarvinnee ”kaksinumeroisen miljardisumman”

    3. 3

      Kulta on kallistunut selvästi – sijoittajat pelkäävät osakkeiden olevan vaarallisen kalliita

    4. 4

      Metalliliitto: Työpaikalla pidettiin mustaa listaa työntekijöistä – levisi vahingossa kaikille

    5. 5

      SAK:n kysely: Painostus työehtojen heikentämiseen kasvanut – palkkoja halutaan alas

    6. 6

      Wärtsilä haluaa ohjelmistotaloksi ja suunnittelee yritysostoja

    7. 7

      Omatoimisuuden kasvu näkyy – valitukset lentolipuista lisääntyivät

    8. 8

      Työntekijä saa jännittää nyt 2 kuukautta pidempään – koeajat pitenivät vuoden alussa

    9. 9

      Konkarisijoittaja Tom Tukiainen, 59, pani 100 000 euroa riskillä turvapaikanhakijoihin

    10. 10

      Ulla Nord lähti etsimään ”kadonneita” miehiä – kolkutteli heidän oviaan ja auttoi kädestä pitäen

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Metalliliitto: Työpaikalla pidettiin mustaa listaa työntekijöistä – levisi vahingossa kaikille

    2. 2

      Näin suomalainen mies putoaa työelämästä – ”Ajatellaanko todella, että ihmiset haluavat elää tuilla?”

    3. 3

      Konkarisijoittaja Tom Tukiainen, 59, pani 100 000 euroa riskillä turvapaikanhakijoihin

    4. 4

      Työntekijä saa jännittää nyt 2 kuukautta pidempään – koeajat pitenivät vuoden alussa

    5. 5

      USU: Kaavailtu muutos asuntolainakattoon herätti huolen – ”Ei nuorella ole kesämökkiä myytäväksi”

    6. 6

      ”Alkaako miesten katoaminen työvoimasta jo lapsuudessa?”

    7. 7

      Nyt puhuu Go! Aviationin ex-työntekijä: Syttyi käsittämätön ilmiriita

    8. 8

      Ford pelasi uhkapeliä Venäjän markkinalla, ja se alkoi kannattaa

    9. 9

      Brittilehti hehkuttaa suomalaista perustulokokeilua – ongelmia kaksi

    10. 10

      Wärtsilä haluaa ohjelmistotaloksi ja suunnittelee yritysostoja

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Sunnuntailisät pois, työpäivän pituus 12 tuntiin? ”Tehdään työtä silloin, kun sitä on”

    2. 2

      Yle: Kirjeessä koteihin jaettu oikea seteli hämmentää suomalaisia – osa palauttaa, vaikkei tarvitsisi

    3. 3

      ABC-asemien S-bonus muuttuu – ”Aion äänestää jaloillani”

    4. 4

      50 000 miestä parhaassa iässä ei tee töitä tai opiskele – ”Mitä heille tapahtui?”

    5. 5

      ”Kesämökkejä alkaa olla riesaksi asti” – FK ei halua, että omaisuutta pantataan perinnöksi

    6. 6

      Metalliliitto: Työpaikalla pidettiin mustaa listaa työntekijöistä – levisi vahingossa kaikille

    7. 7

      Sunnuntailisistä nautittu 100 vuotta – joko riittää?

    8. 8

      Katsastuksiin ehdotetaan tiukennuksia – ”Turhia kustannuksia autoilijalle”

    9. 9

      Julkkisten rahoittaman lentoyhtiön kassasta katosi satoja tuhansia euroja – hakeutuu nyt konkurssiin

    10. 10

      Kuin bensaa ostaisi: Forssassa aloittaa myyjätön kauppa

    11. Näytä lisää