MAINOS

Kyllikki

McDonald's Player Escort

Valikko

McDonald's Player Escort


ILMOITUS - Kaikki tämän osion artikkelit ovat ilmoittajan mainosaineistoa
MAINOS

Joko olet kuullut kisabiisin? Rio ohoi! nostaa tunnelmaa kotikatsomoissa

ILMOITUS Suomen olympiajoukkue uurastaa elokuussa mitalijahdissa Rio de Janeirossa. Kotimaassa kisatunnelmaa nostattaa Teflon Brothersin ja Ollien esittämä virallinen kisabiisi Rio ohoi!
Olympiakomitean liiketoimintapäällikkö Ville Köngäs tietää, että musiikki luo tunnelmaa ja rytmittää sopivasti urheilusuorituksia.

- Musiikki voi olla hyvin voimaannuttavaa ja yhdistävää.

Musiikki piristää työpäivää myös Suomen olympiakomitean konttorilla.

- Tiimin kanssa kuuntelemme todella paljon musiikkia ja keksimme, että Suomihan tarvitsisi virallisen kisabiisin olympialaisiin. Sellaista ei oltu ennen tehty, kertoo Olympiakomitean asiantuntija Mikaela Ingberg.

Idean kanssa lähestyttiin Universal Musicia ja kumppanuuspäällikkö Nina Mäkelä innostui heti asiasta.

- Tottakai lähdimme mukaan. Tämähän oli makea mahdollisuus osallistua yhteiseen hengennostattamiseen.

Mäkelä kokee, että tällainen yhteistyö antaa artistillekin uudenlaisen tavan tarjota elämyksiä.

- Näin pääsee mukaan koko kansan juttuun. Jotain hienoa on saatu aikaan, jos voimme innostaa urheilijoita parempiin suorituksiin ja nostattaa myös katsojien tunnelmia.

Kun McDonald's vielä innostui asiasta ja lähti mahdollistamaan kisabiisin syntyä, saatiin ainutlaatuinen projekti käyntiin. Markkinointijohtaja Christoffer Rönnblad kertoo, että tavoitteena on tuoda näkyvyyttä koko olympialiikkeelle.



Yhteinen ponnistus vie pidemmälle

Suomen olympiakomitea on valmistellut joukkuetta kisoihin jo kuukausia. Työhön on tarvittu mukaan laaja joukko kumppaneita.

- Meillä on monenlaisia kumppanuuksia ja eri yritysten kanssa teemme erilaisia asioita, kertoo Ville Köngäs.

Uimari Hanna-Maria Seppälä kokee, että sponsorit ovat urheilijalle elinehto.

- Itselläni on ollut urani ajan melko hyvin yhteistyökumppaneita, mutta se on ollut sekä oman että taustajoukkojen kovan työn tulosta.

Seppälä näkee urheilijan ja yritysjohdon arjessa paljon yhtäläisyyksiä.

- Pitää johtaa itseään kurinalaisesti ja osa työn tuloksista tulee julkisesti arvioitavaksi.

Suomen McDonald's on yksi Olympiakomitean virallisista kumppaneista ja globaalisti yhtiö on toiminut olympialaisten sponsorina jo yli 40 vuotta. Christoffer Rönnblad toteaa olympialaisiin liittyvän paljon koskettavia historiallisia hetkiä.

- Myös paikallinen osallistuminen on meille tärkeää. Olemme ylpeitä, kun olemme päässeet Rion taustatyöhön mukaan upealla tavalla.


Musiikki palauttaa fiiliksen

Yksittäisistä lajeista ja muista kisoista on paljon onnistuneita esimerkkejä siitä, mikä merkitys toimivalla kisabiisillä voi olla. Hanna-Maria Seppälä kertoo, että hänelle erityisesti Sydneyn olympialaista palaa hyviä muistoja mieleen tiettyjen biisien myötä.

- Tiettyyn hetkeen liittynyt musiikki nostattaa tunteet pintaan.

Rion kisabiisin suunnitteluun muusikot saivat vapaat kädet.

- Meille on tärkeää, että urheilijat keskittyvät suorituksiinsa ja toisaalta muusikoiden täytyy saada rauhassa tehdä omaa juttuaan. Teflon Brothers ja Ollie loivat suomalaisille hienon biisin, joka kunnioittaa Dingon vanhaa hittiä, kiittää Ville Köngäs.

Kuuntele Rio ohoi! -kisabiisi Spotifysta!


Teksti: Johanna Paasikangas-Tella
MAINOS

MAINOS