Verkkomainonta piristyy

Verkkoon uivat nyt myös autokauppiaat

Verkkomainonnan piristyminen näkyy hyvin myös Internet-operaattorien portaaleissa eli aloituspalveluissa.

"Kyllä meillä on ainakin kaksinkertaistunut", Elisa.netin business manager Ville Mustonen kertoo ja vertaa tilannetta vuoden takaiseen. Elisa uusi hiljan omaa aloituspalveluaan tuomalla käyttäjille uusia mobiilipalveluita.

Elisan aloituspalveluun yritetään kerätä lisää kävijöitä tarjoamalla palveluita, joita muilla ei ole. "Olemme yrittäneet hankkia uniikkeja palveluita, esimerkiksi Koulukaverit.comin", Mustonen kertoo. Muita Elisan tunnettuja palveluita ovat esimerkiksi Happo-virtuaalihotelli ja Älypää-tietovisa.

Yksittäinen Elisa.netin kävijä käyttää aikaansa portaalissa keskimäärin lähes 20 minuuttia. Kun surffaaja saadaan viipymään sivustolla pidempään, on hän varmasti houkuttelevampi kohde myös mainostajan silmissä kuin sellaiset, jotka vain piipahtavat sivulla.

Matkailuyritykset lisänneet verkkomainontaa

Myös Jippiissä internet-mainonnan kasvu on pantu merkille. "Tämän vuoden aikana on ollut paljon sellaisia mainostajia, jotka eivät ole aikaisemmin mainostaneet Jippiissä tai yleensäkään internetissä", Jippiin myyntijohtaja Jammu Mattila kuvailee. Muun muassa matkailuyritykset ovat Mattilan mukaan löytäneet Internetin aikaisempaa paremmin.

"Kun kävijämäärät lisääntyvät ja kuluttajien kotiyhteydet nopeutuvat, niin verkosta tulee yksi mainosmuoto, joka otetaan aikaisempaa vakavammin", Mattila tuumailee.

Mattilan mukaan tavoitteena ei ole niinkään uusien kävijöiden houkutteleminen. "Meidän strategia on eri kuin Elisalla. Meillä ei ole tarvetta saada paljon uusia kävijöitä, koska meillä on jo nyt yli kaksi miljoonaa eri kävijää kuukaudessa", Mattila perustelee.

Jippii on perinteisesti ollut nuorisoa houkutteleva palvelu, mutta uutis- ja taloustiedon kerrotaan tuovan sivustolle myös vanhempia käyttäjiä. Jippii.fi:n uutena on palveluna tarjotaan asuntopalvelua. "Asuntopalvelu mahdollistaa asuntokaupan tai vuokra-asuntojen välityksen kuluttajalta kuluttajalle", myyntijohtaja Jammu Mattila selvittää.

Automyyjät verkkoon

MTV3:n internet-mainonta on kasvanut yli 40 prosenttia vuoden takaiseen tilanteeseen verrattuna. MTV3.fi-portaalin toimintaa johtavan Carina Stenvallin mukaan uutena ryhmänä verkkoon on tullut autoala.

MTV3:n portaalissa panostetaan kanavan televisio-ohjelmien tunnetuksi tekemiseen. Sivuston käyttäjä voi verkon kautta seurata muun muassa Suuri seikkailu -televisiosarjan tapahtumia verkkokameran välityksellä reaaliajassa tai ostaa katsottavakseen sarjan yksittäisiä jaksoja.

Yksittäinen käyttäjä viettää aikaansa MTV3:n sivustolla hieman alle kuusi minuuttia.MTV3 portaalienkärkijoukkoa

Aloituspalveluiden kävijämääriä ajanjaksolla 10.–16.5.2004

Palvelu&tab;Kävijöitä

MSN.fi &tab;1 255 261

MTV3 &tab;916 858

Sonera Plaza &tab;899 608

Suomi24.fi &tab;759 072

Jippii &tab;719 300

Lähde: TNS Gallup

Kommentit

    Näytä lisää

    Näitä luetaan!

    1. 1

      USU: Kaavailtu muutos asuntolainakattoon herätti huolen – ”Ei nuorella ole kesämökkiä myytäväksi”

    2. 2

      Konkarisijoittaja Tom Tukiainen, 59, pani 100 000 euroa riskillä turvapaikanhakijoihin

    3. 3

      ”Alkaako miesten katoaminen työvoimasta jo lapsuudessa?”

    4. 4

      Nyt puhuu Go! Aviationin ex-työntekijä: Syttyi käsittämätön ilmiriita

    5. 5

      Brittilehti hehkuttaa suomalaista perustulokokeilua – ongelmia kaksi

    6. 6

      Ford pelasi uhkapeliä Venäjän markkinalla, ja se alkoi kannattaa

    7. 7

      Sunnuntaisuomalainen: Pimeä passikauppa näkyy Suomessa

    8. 8

      Näkökulma: Sijoittajalla huolestuttavan houkuttelevat tulevaisuuden näkymät

    9. 9

      Kerrostaloasuntojen rakentamisessa hurja tahti – kuin 1970-luvun maaltamuuton aikaan

    10. 10

      50 000 miestä parhaassa iässä ei tee töitä tai opiskele – ”Mitä heille tapahtui?”

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Nyt puhuu Go! Aviationin ex-työntekijä: Syttyi käsittämätön ilmiriita

    2. 2

      Konkarisijoittaja Tom Tukiainen, 59, pani 100 000 euroa riskillä turvapaikanhakijoihin

    3. 3

      Näkökulma: Sijoittajalla huolestuttavan houkuttelevat tulevaisuuden näkymät

    4. 4

      Sunnuntaisuomalainen: Pimeä passikauppa näkyy Suomessa

    5. 5

      ”Alkaako miesten katoaminen työvoimasta jo lapsuudessa?”

    6. 6

      USU: Kaavailtu muutos asuntolainakattoon herätti huolen – ”Ei nuorella ole kesämökkiä myytäväksi”

    7. 7

      Brittilehti hehkuttaa suomalaista perustulokokeilua – ongelmia kaksi

    8. 8

      Kerrostaloasuntojen rakentamisessa hurja tahti – kuin 1970-luvun maaltamuuton aikaan

    9. 9

      Merkel kuittaili Trumpille iPhoneista ja saksalaisautoista

    10. 10

      Ford pelasi uhkapeliä Venäjän markkinalla, ja se alkoi kannattaa

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Sunnuntailisät pois, työpäivän pituus 12 tuntiin? ”Tehdään työtä silloin, kun sitä on”

    2. 2

      Yle: Kirjeessä koteihin jaettu oikea seteli hämmentää suomalaisia – osa palauttaa, vaikkei tarvitsisi

    3. 3

      ABC-asemien S-bonus muuttuu – ”Aion äänestää jaloillani”

    4. 4

      50 000 miestä parhaassa iässä ei tee töitä tai opiskele – ”Mitä heille tapahtui?”

    5. 5

      ”Kesämökkejä alkaa olla riesaksi asti” – FK ei halua, että omaisuutta pantataan perinnöksi

    6. 6

      Sunnuntailisistä nautittu 100 vuotta – joko riittää?

    7. 7

      Katsastuksiin ehdotetaan tiukennuksia – ”Turhia kustannuksia autoilijalle”

    8. 8

      Julkkisten rahoittaman lentoyhtiön kassasta katosi satoja tuhansia euroja – hakeutuu nyt konkurssiin

    9. 9

      Kuin bensaa ostaisi: Forssassa aloittaa myyjätön kauppa

    10. 10

      Sähköyhtiö kuivasi järven – jopa kaksi miljoonaa kalaa kuoli

    11. Näytä lisää