Verkkomainonta piristyy

Verkkoon uivat nyt myös autokauppiaat

Verkkomainonnan piristyminen näkyy hyvin myös Internet-operaattorien portaaleissa eli aloituspalveluissa.

"Kyllä meillä on ainakin kaksinkertaistunut", Elisa.netin business manager Ville Mustonen kertoo ja vertaa tilannetta vuoden takaiseen. Elisa uusi hiljan omaa aloituspalveluaan tuomalla käyttäjille uusia mobiilipalveluita.

Elisan aloituspalveluun yritetään kerätä lisää kävijöitä tarjoamalla palveluita, joita muilla ei ole. "Olemme yrittäneet hankkia uniikkeja palveluita, esimerkiksi Koulukaverit.comin", Mustonen kertoo. Muita Elisan tunnettuja palveluita ovat esimerkiksi Happo-virtuaalihotelli ja Älypää-tietovisa.

Yksittäinen Elisa.netin kävijä käyttää aikaansa portaalissa keskimäärin lähes 20 minuuttia. Kun surffaaja saadaan viipymään sivustolla pidempään, on hän varmasti houkuttelevampi kohde myös mainostajan silmissä kuin sellaiset, jotka vain piipahtavat sivulla.

Matkailuyritykset lisänneet verkkomainontaa

Myös Jippiissä internet-mainonnan kasvu on pantu merkille. "Tämän vuoden aikana on ollut paljon sellaisia mainostajia, jotka eivät ole aikaisemmin mainostaneet Jippiissä tai yleensäkään internetissä", Jippiin myyntijohtaja Jammu Mattila kuvailee. Muun muassa matkailuyritykset ovat Mattilan mukaan löytäneet Internetin aikaisempaa paremmin.

"Kun kävijämäärät lisääntyvät ja kuluttajien kotiyhteydet nopeutuvat, niin verkosta tulee yksi mainosmuoto, joka otetaan aikaisempaa vakavammin", Mattila tuumailee.

Mattilan mukaan tavoitteena ei ole niinkään uusien kävijöiden houkutteleminen. "Meidän strategia on eri kuin Elisalla. Meillä ei ole tarvetta saada paljon uusia kävijöitä, koska meillä on jo nyt yli kaksi miljoonaa eri kävijää kuukaudessa", Mattila perustelee.

Jippii on perinteisesti ollut nuorisoa houkutteleva palvelu, mutta uutis- ja taloustiedon kerrotaan tuovan sivustolle myös vanhempia käyttäjiä. Jippii.fi:n uutena on palveluna tarjotaan asuntopalvelua. "Asuntopalvelu mahdollistaa asuntokaupan tai vuokra-asuntojen välityksen kuluttajalta kuluttajalle", myyntijohtaja Jammu Mattila selvittää.

Automyyjät verkkoon

MTV3:n internet-mainonta on kasvanut yli 40 prosenttia vuoden takaiseen tilanteeseen verrattuna. MTV3.fi-portaalin toimintaa johtavan Carina Stenvallin mukaan uutena ryhmänä verkkoon on tullut autoala.

MTV3:n portaalissa panostetaan kanavan televisio-ohjelmien tunnetuksi tekemiseen. Sivuston käyttäjä voi verkon kautta seurata muun muassa Suuri seikkailu -televisiosarjan tapahtumia verkkokameran välityksellä reaaliajassa tai ostaa katsottavakseen sarjan yksittäisiä jaksoja.

Yksittäinen käyttäjä viettää aikaansa MTV3:n sivustolla hieman alle kuusi minuuttia.MTV3 portaalienkärkijoukkoa

Aloituspalveluiden kävijämääriä ajanjaksolla 10.–16.5.2004

Palvelu&tab;Kävijöitä

MSN.fi &tab;1 255 261

MTV3 &tab;916 858

Sonera Plaza &tab;899 608

Suomi24.fi &tab;759 072

Jippii &tab;719 300

Lähde: TNS Gallup

Kommentit

    Näytä lisää

    Näitä luetaan!

    1. 1

      Varo perintöloukkua – ”Voi olla järkevää jopa kieltäytyä perinnöstä”

    2. 2

      Suomalaiset myivät tätä juuri joukolla – nyt suositellaan ostamaan

    3. 3

      5 vinkkiä – näin siirrät omaisuutta lapsille pienellä verolla

    4. 4

      Teslan valtava akkutehdas halutaan Vaasaan

    5. 5

      SSH:n yt-neuvottelut päättyivät – vähentää 17 työntekijää Suomessa

    6. 6

      Terrafame-johtaja Ratia toimii myös yhtiön konsulttina – satojen tuhansien palkkiot

    7. 7

      Pankkiala: Asunnot eivät ole liian kalliita

    8. 8

      Kommentti: Eurokriisin sytytyslanka palaa – Italia sanoi ”ei”

    9. 9

      Ferrari takoi uudet pohjat Milanossa

    10. 10

      Pelko euron tuhosta voi avata Saksan rahahanat

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Varo perintöloukkua – ”Voi olla järkevää jopa kieltäytyä perinnöstä”

    2. 2

      Kommentti: Eurokriisin sytytyslanka palaa – Italia sanoi ”ei”

    3. 3

      SS: Myykö lapsesi sukkia päästäkseen luokkaretkelle? Yrityksille miljoonabisnes

    4. 4

      5 vinkkiä – näin siirrät omaisuutta lapsille pienellä verolla

    5. 5

      Terrafame-johtaja Ratia toimii myös yhtiön konsulttina – satojen tuhansien palkkiot

    6. 6

      Suomalaiset myivät tätä juuri joukolla – nyt suositellaan ostamaan

    7. 7

      20-vuotiaita autoja huristelee Suomen teillä paljon – tiedätkö, onko yleisin malli Golf, Astra vai Corolla?

    8. 8

      Teslan valtava akkutehdas halutaan Vaasaan

    9. 9

      WhatsApp katoaa miljoonista puhelimista – katso, onko omasi listalla

    10. 10

      Näkökulma: Kapina jatkuu – Brexit ja Trump olivat vasta alkua

    11. Näytä lisää
    1. 1

      WhatsApp katoaa miljoonista puhelimista – katso, onko omasi listalla

    2. 2

      Vakava varoitus Suomelle: ”Nämä kotitaloudet erityisen haavoittuvia”

    3. 3

      Nyt se on lopullista: koeaika menee uusiksi

    4. 4

      Katso, kuulutko velkaisten riskiryhmään – tämä raja ei saisi ylittyä

    5. 5

      Varo perintöloukkua – ”Voi olla järkevää jopa kieltäytyä perinnöstä”

    6. 6

      Ville, 33, kasvatti menestyvän bisneksen Kiinaan – kuukaudessa 8 000 pakettia elektroniikkaa Suomeen

    7. 7

      Keskiansio 160 000 euroa vuodessa – tämä ammattiryhmä vaatii lakoilla lisää

    8. 8

      Alkon kilpailutus hämmentää: 100-vuotiaan Suomen juhlalikööriksi virolainen Vana Tallinn

    9. 9

      Suomalaiset saavat liikaa palkkaa? ”Perheen elo muuttuu selviytymistaisteluksi”

    10. 10

      Kevytmaito, kahvi, meetwursti, konetiskiaine... Näin paljon arkisten tuotteiden hinnat nousivat 10 vuodessa

    11. Näytä lisää