Valikko

Orion yhtenäistääyrityskuvansa

Vähän allemiljoona euroa maksaneenuudistuksentarkoitus onlisätä yhtiönkilpailukykyävaihtolääkkeiden markkinoilla

Lääkevalmistaja Orion uusii viestintästrategiansa. Vähän alle miljoona euroa maksaneen kasvojenkohotuksen tavoitteena on viestintäjohtaja Heikki Vuonamon mukaan havahduttaa suomalaiset huomaamaan uudistunut Orion ja yhtenäistää yhtiön yrityskuvaa.

Seuraavaksi väheneebrändien määrä

– Orionin rakenteessa on tapahtunut suuria muutoksia, ja tähän asti Orionin yrityskuva on ollut hajanainen. Meillä on esimerkiksi ollut useita erilaisia verkkosivuja, Vuonamo kuvaa.

Nyt Orion keskittää ulkoisen viestintänsä Alma Medialle, jolle Orion on ensimmäinen näin laaja asiakas. Alma rakentaa Orionille 22. kesäkuuta avautuvan portaalin, tuottaa sen kaikki asiakaslehdet ja hallinnoi sen materiaalipankkia.

– Materiaalin uusiokäyttö on jatkossa huomattavasti nykyistä helpompaa, mikä laskee kustannuksia. Portaali taas luo arvokkaan kuluttajakontaktin, sanoo Orionin viestintäpäällikkö Tuula Laitinen.

Orionin uuden graafisen ilmeen on luonut brändi- ja yritysidentiteettien suunnitteluun keskittynyt Dynamo Identity.

Hyvin toimiva vanha Orion-logo säästyi, mutta sitä virkistettiin värisuihkulla ja ellipsikuvioilla.

Suurelle yleisölle Orion näyttäytyy Dynamo Advertisingin tekemässä mainoskampanjassa, joka pyörii painotuotteissa ja televisiossa juhannukseen.

Seuraavaksi väheneebrändien määrä

Selkeän yritysidentiteetin merkitys korostuu viime vuonna voimaan tulleen lääkevaihdon takia.

Orion markkinoi vaihdettavia lääkkeitä jo nyt Orion-brändillä, kun taas esimerkiksi Parkinson-taudin hoitoon käytettävän Stalevon markkinoinnissa etusijalla on tuotebrändi.

– Meillä on 65 geneerisen substituution lääkettä. Yhteensä meillä on 250 ja eri pakkauskoot mukaan lukien yli tuhat tuotetta. Näin isoa salkkua ei ole tarkoituksenmukaista pitää, arvioi Orion Pharman markkinointijohtaja Ari-Matti Myllyniemi tulevaa.

– Itsehoitolääkkeissä jatkamme tuotteiden brändäämistä, jos markkinat ovat tarpeeksi suuret.

Orionin laajimmin tunnettu tuote on särkylääke Burana. Sen tunnistaa melkein yhdeksän kymmenestä suomalaisesta, kun Orion itse yltää vain 78 prosentin tunnettuuteen.

Kommentit

    Näytä lisää

    Näitä luetaan!

    1. 1

      WhatsApp katoaa miljoonista puhelimista – katso, onko omasi listalla

    2. 2

      Keskiansio 160 000 euroa vuodessa – tämä ammattiryhmä vaatii lakoilla lisää

    3. 3

      Kodin1-tavaratalon sivuille ilmestyi viesti: ”Pian täällä taas...”

    4. 4

      Raju luku lapsilisien leikkauksista – ”Lisäävät pienituloisuutta”

    5. 5

      Leikkaukset iskivät lapsilisään – mitä menetetyllä summalla saisi?

    6. 6

      Alkon kilpailutus hämmentää: 100-vuotiaan Suomen juhlalikööriksi virolainen Vana Tallinn

    7. 7

      Koeaika on pian yhä pidempi – ”Pitäisi sanoa selkeästi, mikä meni pieleen”

    8. 8

      Kiinassa rakennetaan aidon kokoinen Titanic-kopio

    9. 9

      Taliseteli aiheutti kohun Britanniassa – keskuspankki ”suhtautuu huoleen erittäin vakavasti”

    10. 10

      Sato myi lähes 300 vuokra-asuntoa

    11. Näytä lisää
    1. 1

      WhatsApp katoaa miljoonista puhelimista – katso, onko omasi listalla

    2. 2

      Keskiansio 160 000 euroa vuodessa – tämä ammattiryhmä vaatii lakoilla lisää

    3. 3

      Alkon kilpailutus hämmentää: 100-vuotiaan Suomen juhlalikööriksi virolainen Vana Tallinn

    4. 4

      Leikkaukset iskivät lapsilisään – mitä menetetyllä summalla saisi?

    5. 5

      Raju luku lapsilisien leikkauksista – ”Lisäävät pienituloisuutta”

    6. 6

      Kodin1-tavaratalon sivuille ilmestyi viesti: ”Pian täällä taas...”

    7. 7

      Kemijärven sillan ja Turun sairaalan betoniongelman syy selvisi: liikaa ilmaa

    8. 8

      Koeaika on pian yhä pidempi – ”Pitäisi sanoa selkeästi, mikä meni pieleen”

    9. 9

      Nämä Siwat ja Valintatalot muuttuvat K-marketeiksi tammikuussa – katso koko lista

    10. 10

      Taliseteli aiheutti kohun Britanniassa – keskuspankki ”suhtautuu huoleen erittäin vakavasti”

    11. Näytä lisää
    1. 1

      WhatsApp katoaa miljoonista puhelimista – katso, onko omasi listalla

    2. 2

      Kelan pääjohtaja SK:lle ”Miksi ylläpidämme järjestelmää, joka maksaa ihmiselle olemisesta?

    3. 3

      Vakava varoitus Suomelle: ”Nämä kotitaloudet erityisen haavoittuvia”

    4. 4

      Nyt se on lopullista: koeaika menee uusiksi

    5. 5

      Katso, kuulutko velkaisten riskiryhmään – tämä raja ei saisi ylittyä

    6. 6

      Ville, 33, kasvatti menestyvän bisneksen Kiinaan – kuukaudessa 8 000 pakettia elektroniikkaa Suomeen

    7. 7

      Keskiansio 160 000 euroa vuodessa – tämä ammattiryhmä vaatii lakoilla lisää

    8. 8

      Suomalaiset saavat liikaa palkkaa? ”Perheen elo muuttuu selviytymistaisteluksi”

    9. 9

      Alkon kilpailutus hämmentää: 100-vuotiaan Suomen juhlalikööriksi virolainen Vana Tallinn

    10. 10

      Kevytmaito, kahvi, meetwursti, konetiskiaine... Näin paljon arkisten tuotteiden hinnat nousivat 10 vuodessa

    11. Näytä lisää