Orion yhtenäistääyrityskuvansa

Vähän allemiljoona euroa maksaneenuudistuksentarkoitus onlisätä yhtiönkilpailukykyävaihtolääkkeiden markkinoilla

Lääkevalmistaja Orion uusii viestintästrategiansa. Vähän alle miljoona euroa maksaneen kasvojenkohotuksen tavoitteena on viestintäjohtaja Heikki Vuonamon mukaan havahduttaa suomalaiset huomaamaan uudistunut Orion ja yhtenäistää yhtiön yrityskuvaa.

Seuraavaksi väheneebrändien määrä

– Orionin rakenteessa on tapahtunut suuria muutoksia, ja tähän asti Orionin yrityskuva on ollut hajanainen. Meillä on esimerkiksi ollut useita erilaisia verkkosivuja, Vuonamo kuvaa.

Nyt Orion keskittää ulkoisen viestintänsä Alma Medialle, jolle Orion on ensimmäinen näin laaja asiakas. Alma rakentaa Orionille 22. kesäkuuta avautuvan portaalin, tuottaa sen kaikki asiakaslehdet ja hallinnoi sen materiaalipankkia.

– Materiaalin uusiokäyttö on jatkossa huomattavasti nykyistä helpompaa, mikä laskee kustannuksia. Portaali taas luo arvokkaan kuluttajakontaktin, sanoo Orionin viestintäpäällikkö Tuula Laitinen.

Orionin uuden graafisen ilmeen on luonut brändi- ja yritysidentiteettien suunnitteluun keskittynyt Dynamo Identity.

Hyvin toimiva vanha Orion-logo säästyi, mutta sitä virkistettiin värisuihkulla ja ellipsikuvioilla.

Suurelle yleisölle Orion näyttäytyy Dynamo Advertisingin tekemässä mainoskampanjassa, joka pyörii painotuotteissa ja televisiossa juhannukseen.

Seuraavaksi väheneebrändien määrä

Selkeän yritysidentiteetin merkitys korostuu viime vuonna voimaan tulleen lääkevaihdon takia.

Orion markkinoi vaihdettavia lääkkeitä jo nyt Orion-brändillä, kun taas esimerkiksi Parkinson-taudin hoitoon käytettävän Stalevon markkinoinnissa etusijalla on tuotebrändi.

– Meillä on 65 geneerisen substituution lääkettä. Yhteensä meillä on 250 ja eri pakkauskoot mukaan lukien yli tuhat tuotetta. Näin isoa salkkua ei ole tarkoituksenmukaista pitää, arvioi Orion Pharman markkinointijohtaja Ari-Matti Myllyniemi tulevaa.

– Itsehoitolääkkeissä jatkamme tuotteiden brändäämistä, jos markkinat ovat tarpeeksi suuret.

Orionin laajimmin tunnettu tuote on särkylääke Burana. Sen tunnistaa melkein yhdeksän kymmenestä suomalaisesta, kun Orion itse yltää vain 78 prosentin tunnettuuteen.

Kommentit

    Näytä lisää

    Näitä luetaan!

    1. 1

      USU: Kaavailtu muutos asuntolainakattoon herätti huolen – ”Ei nuorella ole kesämökkiä myytäväksi”

    2. 2

      ”Alkaako miesten katoaminen työvoimasta jo lapsuudessa?”

    3. 3

      Konkarisijoittaja Tom Tukiainen, 59, pani 100 000 euroa riskillä turvapaikanhakijoihin

    4. 4

      Nyt puhuu Go! Aviationin ex-työntekijä: Syttyi käsittämätön ilmiriita

    5. 5

      Ford pelasi uhkapeliä Venäjän markkinalla, ja se alkoi kannattaa

    6. 6

      Brittilehti hehkuttaa suomalaista perustulokokeilua – ongelmia kaksi

    7. 7

      Sunnuntaisuomalainen: Pimeä passikauppa näkyy Suomessa

    8. 8

      Näkökulma: Sijoittajalla huolestuttavan houkuttelevat tulevaisuuden näkymät

    9. 9

      HS: Kymmenet Expertit muuttuvat Power-myymälöiksi

    10. 10

      Kerrostaloasuntojen rakentamisessa hurja tahti – kuin 1970-luvun maaltamuuton aikaan

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Nyt puhuu Go! Aviationin ex-työntekijä: Syttyi käsittämätön ilmiriita

    2. 2

      Näkökulma: Sijoittajalla huolestuttavan houkuttelevat tulevaisuuden näkymät

    3. 3

      Konkarisijoittaja Tom Tukiainen, 59, pani 100 000 euroa riskillä turvapaikanhakijoihin

    4. 4

      Sunnuntaisuomalainen: Pimeä passikauppa näkyy Suomessa

    5. 5

      ”Alkaako miesten katoaminen työvoimasta jo lapsuudessa?”

    6. 6

      Merkel kuittaili Trumpille iPhoneista ja saksalaisautoista

    7. 7

      Brittilehti hehkuttaa suomalaista perustulokokeilua – ongelmia kaksi

    8. 8

      Kerrostaloasuntojen rakentamisessa hurja tahti – kuin 1970-luvun maaltamuuton aikaan

    9. 9

      USU: Kaavailtu muutos asuntolainakattoon herätti huolen – ”Ei nuorella ole kesämökkiä myytäväksi”

    10. 10

      Uutissuomalainen: Finlayson suuttui uusnatsistisen verkkokaupan myynnistä

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Sunnuntailisät pois, työpäivän pituus 12 tuntiin? ”Tehdään työtä silloin, kun sitä on”

    2. 2

      Yle: Kirjeessä koteihin jaettu oikea seteli hämmentää suomalaisia – osa palauttaa, vaikkei tarvitsisi

    3. 3

      ABC-asemien S-bonus muuttuu – ”Aion äänestää jaloillani”

    4. 4

      50 000 miestä parhaassa iässä ei tee töitä tai opiskele – ”Mitä heille tapahtui?”

    5. 5

      ”Kesämökkejä alkaa olla riesaksi asti” – FK ei halua, että omaisuutta pantataan perinnöksi

    6. 6

      Asuntokaupan 10 vaaran merkkiä – näin vältät astumasta miinaan

    7. 7

      Sunnuntailisistä nautittu 100 vuotta – joko riittää?

    8. 8

      Katsastuksiin ehdotetaan tiukennuksia – ”Turhia kustannuksia autoilijalle”

    9. 9

      Julkkisten rahoittaman lentoyhtiön kassasta katosi satoja tuhansia euroja – hakeutuu nyt konkurssiin

    10. 10

      Kuin bensaa ostaisi: Forssassa aloittaa myyjätön kauppa

    11. Näytä lisää