Valikko

Alma Median tulos nousussa

Viestintä- ja mediayhtiö Alma Median toisen neljänneksen tulos oli ylämäessä ja ylitti myös markkinaodotukset. Liikevaihto laski hieman, mutta koko vuoden liikevaihdon odotetaan kasvavan.
-Toisen vuosineljänneksen mainosmyynti toteutui ennakoidusti edellisvuotta parempana. Etenkin televisiomainonta lisääntyi. Subtv on tehnyt läpimurron, toteaa toimitusjohtaja Juho Lipsanen tiedotteessa.

Hänen mukaansa Subtv:n lisääntynyt katselu on muuttunut myös myynniksi. Subtv:n liikevaihto kaksinkertaistui toisella neljänneksellä.

Lehtien kehitystulokset konkretisoitumassa

-Vuoden 2004 tavoitteiksi asetettu tuloksen parantaminen on menossa oikeaan suuntaan. Lehtien tuotekehityksen tulokset ovat konkretisoitumassa.

Tulos ennen satunnaisia eriä ylsi 16,2 miljoonaan euroon, kun se viime vuoden huhti-kesäkuussa oli 11,7 miljoonaa euroa. Uutistoimisto Startelin keräämässä ennusteessa tuloksen ennakoitiin jäävän keskimäärin 12,2 miljoonaan euroon. Tammi-kesäkuun tulos nousi 16,4 miljoonasta eurosta 19,6 miljoonaan euroon.

Huhti-kesäkuun osakekohtainen tulos nousi 0,18 euroon 0,12 eurosta.

Kolmannes voittoa

Liikevoittoa kertyi 16,9 miljoonaa euroa, kun sitä viime vuoden toisella neljänneksen tuli 12,7 miljoonaa euroa. Nousua edellisvuodesta oli kolmannes. Tammi-kesäkuun liikevoitto nousi 18,8 miljoonasta eurosta 21,1 miljoonaan euroon. Suuri osa kasvusta tuli Broadcastingin mediamyynnistä.

Liikevaihtoa kasaantui toisella neljänneksellä 122,8 miljoonaa euroa, vertailujaksolla oltiin 125,6 miljoonassa eurossa. Vertailukelpoinen liikevaihto kasvoi kuitenkin kymmeneksen. Tammi-kesäkuun liikevaihto laski 245,9 miljoonasta eurosta 232,9 miljoonaan euroon. Lasku johtui kesällä 2003 tehdystä Acta Print-järjestelystä, missä luovuttiin valtaosasta aikakauslehtipainotoimintaa.

Toimialoista lehtikustantamisen Alpressin liikevoitto nousi toisella neljänneksellä 7,7 miljoonasta eurosta 8,2 miljoonaan euroon. Suomen Paikallissanomien ja pienempien maakuntalehtien mediamyynti piristyi, mutta kokonaisuudessaan mediamyynnin liikevaihdon kasvu jäi valtakunnallisesta tasosta Tampereen alueen ja iltapäivälehtien heikomman kehityksen takia.

Broadcasting tuplasi voittonsa

Sähköisen Broadcastingin liikevoitto yli kaksinkertaistui 3,4 miljoonasta eurosta 8,7 miljoonaan euroon. MTV3:n ja Subtv:n televisiomainonnan liikevaihto kasvoi yli 11 prosenttia. Kanavien osuus televisiomainonnasta oli 70 prosenttia.

Taloudellisen informaation Business Information Groupin liikevoitto pysyi käytännössä ennallaan eli se nytkähti 1,8 miljoonasta eurosta 1,9 miljoonaan euroon. Kauppalehti-ryhmän lehtien mediamyynnin liikevaihto kasvoi huhti-kesäkuussa 4,1 prosenttia. Levikkiliikevaihto nousi 1,7 prosenttia.

Broadcastingin tämän vuoden liikevoiton odotetaan paranevan selvästi. Uuden Presso-viikkosanomalehden vaatimista panostuksista huolimatta myös BIG:n liikevoiton uskotaan nousevan reilusti. Alpressin kannattavuus jää kuitenkin viime vuoden tasolle.

Alma arvioi koko vuoden liikevoittonsa paranevan selvästi ja konserniliikevaihdon kasvavan seuraten mediamarkkinoiden kasvua. (Startel)

Kommentit

    Näytä lisää

    Näitä luetaan!

    1. 1

      Kodin1-tavaratalon sivuille ilmestyi viesti: ”Pian täällä taas...”

    2. 2

      Nämä Siwat ja Valintatalot muuttuvat K-marketeiksi tammikuussa – katso koko lista

    3. 3

      Kemijärven sillan ja Turun sairaalan betoniongelman syy selvisi: liikaa ilmaa

    4. 4

      Taliseteli aiheutti kohun Britanniassa – keskuspankki ”suhtautuu huoleen erittäin vakavasti”

    5. 5

      Koeaika on pian yhä pidempi – ”Pitäisi sanoa selkeästi, mikä meni pieleen”

    6. 6

      Suomi hävisi roaming-äänestyksessä

    7. 7

      Neljä suurkaupunkia aikoo kieltää dieselautot

    8. 8

      Sato myi lähes 300 vuokra-asuntoa

    9. 9

      ”Kahvin steve jobs” väistyy Starbucksin johdosta – huhuttu lähtevän politiikkaan

    10. 10

      Öljyn historiallisen syvä lasku ohi? ”Ihmetellään ja ehkä hieman pelätään”

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Nämä Siwat ja Valintatalot muuttuvat K-marketeiksi tammikuussa – katso koko lista

    2. 2

      Nordea selvitti, kuinka paljon joulu maksaa suomalaiselle – onko oma joulubudjettisi isompi vai pienempi?

    3. 3

      Kemijärven sillan ja Turun sairaalan betoniongelman syy selvisi: liikaa ilmaa

    4. 4

      Kodin1-tavaratalon sivuille ilmestyi viesti: ”Pian täällä taas...”

    5. 5

      Koeaika on pian yhä pidempi – ”Pitäisi sanoa selkeästi, mikä meni pieleen”

    6. 6

      Erikoinen tilanne autokaupassa: 1500 uutta Porschea myydään käytettyinä

    7. 7

      Suomen ilmasto on myrkkyä autoille – arvaatko, mikä lämpötila on pahin?

    8. 8

      Neljä suurkaupunkia aikoo kieltää dieselautot

    9. 9

      Suomalaiset saavat liikaa palkkaa? ”Perheen elo muuttuu selviytymistaisteluksi”

    10. 10

      Sato myi lähes 300 vuokra-asuntoa

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Kelan pääjohtaja SK:lle ”Miksi ylläpidämme järjestelmää, joka maksaa ihmiselle olemisesta?

    2. 2

      Vakava varoitus Suomelle: ”Nämä kotitaloudet erityisen haavoittuvia”

    3. 3

      Nyt se on lopullista: koeaika menee uusiksi

    4. 4

      Katso, kuulutko velkaisten riskiryhmään – tämä raja ei saisi ylittyä

    5. 5

      Ville, 33, kasvatti menestyvän bisneksen Kiinaan – kuukaudessa 8 000 pakettia elektroniikkaa Suomeen

    6. 6

      Suomalaiset saavat liikaa palkkaa? ”Perheen elo muuttuu selviytymistaisteluksi”

    7. 7

      Kevytmaito, kahvi, meetwursti, konetiskiaine... Näin paljon arkisten tuotteiden hinnat nousivat 10 vuodessa

    8. 8

      Nobel-voittaja Bengt Holmström: Suomalaiset saavat liikaa palkkaa

    9. 9

      Miten saa mukavan paikan lentokoneeseen? 7 keinoa

    10. 10

      Vastike vain 1 euron – tällaisessa taloyhtiössä se on mahdollista

    11. Näytä lisää