Valikko

Naamiohuveja sidosryhmille

Atea saa massat liikkeelle, kun vieraat tulevat elojuhliin pitämään hauskaa ja bongailemaan isäntiä.

Vieraiden suurin jännityksen aihe, miltä isännät näyttävät, ei tuottanut pettymystä tänäkään vuonna.

Illan teemana oli kauhuilu. Helsingin VR:n makasiinit olivat muuttuneet Atean käsissä kauhulinnaksi. Ovella valkoiset haamut ohjailivat vieraat peremmällä hämäriin saleihin. Lepakkojen ininä kuului taustalla.

Vastaan käveli väkeä suoraan kauhugalleriasta. Oli vampyyriä, viikatemiestä, käveleviä luurankoja.

Palvelujohtaja Heikki Niemelä kulki käytävillä viitan helmat hulmuten ja muistutti haudasta noussutta zombieta. Hänen päästään kasvoi hämähäkkejä ja kasvoilla oli vihertävän harmaa sävy. Markkinointi- ja viestintäjohtaja Sarita Larasta oli vaikea tunnistaa liekehtivän punaisen peruukin alta.

Massat lähtevät liikkeelle

Atealle asiakasjuhlien järjestämisen resepti on vuosi vuodelta kirkastunut.

Valitaan ensin tietty teema, jonka ympärille puvut, sisustus ja ohjelma rakentuvat. Sitten mausteeksi hyvää ruokaa ja juomaa. Viimeisenä silauksena muistutus siitä, ettei vieraille tuputeta kaupallista sanomaa.

”Täällä ei näy yhtään esitettä eikä kuulla virallisia puheita. Toimitusjohtaja on saanut korkeintaan kolme minuuttia aikaa niin, että hän voi toivottaa vieraat hirveästi tervetuloa”, Laras muistuttaa kumppaneiden voitelusta.

Resepti on ainakin tepsinyt. Atea saa joka vuosi sadoittain ihmisiä liikkeelle. Elojuhliin matkaa väkeä aluepisteistä asti ja muualta Suomesta on yhteiskuljetuksia tilaisuuteen.

Piiloviestintää bailaajille

Kokonaan ilmaisia aterioita ei laitekauppias Ateallakaan ole varaa tarjota. Elojuhlat ovat tapahtumamarkkinointia ja brändäystä parhaimmillaan. Olet minulle tärkeä -viesti jää kekseliään isännän kestingeissä päällimmäiseksi mauksi.

”Ihmiset tekevät it-alallakin bisnestä. Kauppa perustuu paljon palveluun. Kumppaniksi valitaan sellainen, jonka kanssa on hauska tehdä yhteistyötä”, Laras erottaa ostajan perusvietit.

Toimitusjohtaja Kari Savolainen näkee tilaisuuden kick offina alkavaan syksyyn. ”Tästä lähtee myynti käyntiin.”

Naamiointijuhlista on tullut myös yrityksen johdolle hengennostatustilaisuus.

”Tuolla takahuoneessa kun istuttiin ennen tilaisuutta meikattavana, sai nauraa monet naurut”, Laras naureskelee johtoryhmää.

Kumppanit irrottelivat

Yhteistyökumppanien ständit noudattelivat illan teemaa.

HP:n kyltin alla oli kynttilätelineiden valaisema ruumisarkku. Makaronivellin seasta vieraat pääsivät metsästämään kadonnutta silmämunaa.

Fujitsu Siemens tarjoili pakkopaitahoitoa eläinhäkissä. Kuka nopeimmin selviytyi paidan hihoista ja sai häkin auki, oli voittaja.

”Mitenköhän onnistuu taksin saanti illalla”, kyseli ständiä isännöivä markkinointijohtaja Heikki Rantala.

Rantala oli muuttunut maskeeraajien käsittelyssä mielisairaanhoitajaksi, jolla menee kynä pään läpi. Verta valui pitkin Rantalan poskia.

Kommentit

    Näytä lisää

    Näitä luetaan!

    1. 1

      Terrafame-johtaja Ratia toimii myös yhtiön konsulttina – satojen tuhansien palkkiot

    2. 2

      WhatsApp katoaa miljoonista puhelimista – katso, onko omasi listalla

    3. 3

      20-vuotiaita autoja huristelee Suomen teillä paljon – tiedätkö, onko yleisin malli Golf, Astra vai Corolla?

    4. 4

      HS: Koulutettuja suomalaisia kaikkoaa ulkomaille – vain harva aikoo palata

    5. 5

      Alkon kilpailutus hämmentää: 100-vuotiaan Suomen juhlalikööriksi virolainen Vana Tallinn

    6. 6

      Näkökulma: Kapina jatkuu – Brexit ja Trump olivat vasta alkua

    7. 7

      Raju luku lapsilisien leikkauksista – ”Lisäävät pienituloisuutta”

    8. 8

      Keskiansio 160 000 euroa vuodessa – tämä ammattiryhmä vaatii lakoilla lisää

    9. 9

      Wahlroos: Tässä on Suomen työttömyysongelman perimmäinen syy – ”Ihan käsittämätöntä”

    10. 10

      Leikkaukset iskivät lapsilisään – mitä menetetyllä summalla saisi?

    11. Näytä lisää
    1. 1

      WhatsApp katoaa miljoonista puhelimista – katso, onko omasi listalla

    2. 2

      20-vuotiaita autoja huristelee Suomen teillä paljon – tiedätkö, onko yleisin malli Golf, Astra vai Corolla?

    3. 3

      Keskiansio 160 000 euroa vuodessa – tämä ammattiryhmä vaatii lakoilla lisää

    4. 4

      Alkon kilpailutus hämmentää: 100-vuotiaan Suomen juhlalikööriksi virolainen Vana Tallinn

    5. 5

      Raju luku lapsilisien leikkauksista – ”Lisäävät pienituloisuutta”

    6. 6

      Terrafame-johtaja Ratia toimii myös yhtiön konsulttina – satojen tuhansien palkkiot

    7. 7

      Leikkaukset iskivät lapsilisään – mitä menetetyllä summalla saisi?

    8. 8

      Näkökulma: Kapina jatkuu – Brexit ja Trump olivat vasta alkua

    9. 9

      Kodin1-tavaratalon sivuille ilmestyi viesti: ”Pian täällä taas...”

    10. 10

      HS: Koulutettuja suomalaisia kaikkoaa ulkomaille – vain harva aikoo palata

    11. Näytä lisää
    1. 1

      WhatsApp katoaa miljoonista puhelimista – katso, onko omasi listalla

    2. 2

      Kelan pääjohtaja SK:lle ”Miksi ylläpidämme järjestelmää, joka maksaa ihmiselle olemisesta?

    3. 3

      Vakava varoitus Suomelle: ”Nämä kotitaloudet erityisen haavoittuvia”

    4. 4

      Nyt se on lopullista: koeaika menee uusiksi

    5. 5

      Katso, kuulutko velkaisten riskiryhmään – tämä raja ei saisi ylittyä

    6. 6

      Ville, 33, kasvatti menestyvän bisneksen Kiinaan – kuukaudessa 8 000 pakettia elektroniikkaa Suomeen

    7. 7

      Keskiansio 160 000 euroa vuodessa – tämä ammattiryhmä vaatii lakoilla lisää

    8. 8

      Suomalaiset saavat liikaa palkkaa? ”Perheen elo muuttuu selviytymistaisteluksi”

    9. 9

      Alkon kilpailutus hämmentää: 100-vuotiaan Suomen juhlalikööriksi virolainen Vana Tallinn

    10. 10

      Kevytmaito, kahvi, meetwursti, konetiskiaine... Näin paljon arkisten tuotteiden hinnat nousivat 10 vuodessa

    11. Näytä lisää