Valikko

Euroopan suoramarkkinoijat suosivat uutta mediaa

Internet on suora-markkinoijankakkosväline

Jo liki puolet eurooppalaisten suoramarkkinoijien markkinointibudjeteista menee internet-, sähköposti- ja mobiilimarkkinointiin.

Suurin yksittäinen panostuskohde on perinteinen printtisuora, mutta internetin käyttö on suoramarkkinoijan listalla jo vahvana kakkosena, kertoo Forrester Researchin tekemä tutkimus.

Samaan aikaan suoramarkkinoijien usko perinteisiin medioihin hiipuu. Erityisesti television ja radion kautta tehdyn suoramarkkinoinnin teho herättää epäilyksiä.

Valtaosa uskoo internetin, sähköpostin ja mobiilin tehokkuuden suorakanavina paranevan edelleen.

Bränditietoisuuden ja -kuvan rakentamisessa mediamainonnalla on yhä paikkansa. Brändiuskollisuutta suoramainonta vahvistaa vastaajien mielestä enemmän kuin mediamainonta.

Forrester Research haastatteli 344 henkilöä Euroopassa. Noin kolmasosa heistä työskenteli suoramarkkinointiyrityksessä ja kaksi kolmasosaa markkinointitoimistossa. Vastaajien tiedot saatiin Euroopan suoramarkkinointiliiton jäsenyrityksistä. Suomessa tutkimusta toteutti Suomen Suoramarkkinointiliitto.

Kommentit

    Näytä lisää

    Näitä luetaan!

    1. 1

      Yle: Kodin1-nimen ostaja selvisi – aikoo kilpailla hinnoilla

    2. 2

      Stark sulkee kuusi myymälää – irtisanoo jopa 160

    3. 3

      Autojen ominaisuudesta tuli ongelma – piti säästää energiaa, voikin aiheuttaa kolareita

    4. 4

      Nobel-voittaja Holmström: Luulen, että jatkossa olen varovaisempi lausunnoissani

    5. 5

      Tärkeän lääkkeen hinta 23-kertaistui – yhtiölle sakot nimikikkailusta

    6. 6

      Näkökulma: Liian pieni osa kasvusta valuu palkkoihin – toteutuuko Marxin ennustus?

    7. 7

      Postiväki pelkää: Jopa tuhansia työpaikkoja häviää

    8. 8

      Nobel-voittaja Hart: Trumpin talouspolitiikka uhka USA:n ja maailman taloudelle

    9. 9

      Tuloerojen kuilu: Rikkaimmat +70 % – köyhimmät +30 %

    10. 10

      Italia hyväksyi budjetin, Renzi eroaa tänään: ”Kauan eläköön Italia”

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Näkökulma: Liian pieni osa kasvusta valuu palkkoihin – toteutuuko Marxin ennustus?

    2. 2

      Varo perintöloukkua – ”Voi olla järkevää jopa kieltäytyä perinnöstä”

    3. 3

      ”Vei mahdollisuuden huippu-uraan” – entinen opiskelija vaatii Oxfordin yliopistolta miljoonakorvauksia

    4. 4

      Jättikauppa: Konecranes myy nosturiyhtiön

    5. 5

      Saadaanko Teslan jättitehdas Vaasaan? ”Puhumme tuhansista työpaikoista”

    6. 6

      Tärkeän lääkkeen hinta 23-kertaistui – yhtiölle sakot nimikikkailusta

    7. 7

      Yle: Kodin1-nimen ostaja selvisi – aikoo kilpailla hinnoilla

    8. 8

      Stark sulkee kuusi myymälää – irtisanoo jopa 160

    9. 9

      Autojen ominaisuudesta tuli ongelma – piti säästää energiaa, voikin aiheuttaa kolareita

    10. 10

      Tuloerojen kuilu: Rikkaimmat +70 % – köyhimmät +30 %

    11. Näytä lisää
    1. 1

      WhatsApp katoaa miljoonista puhelimista – katso, onko omasi listalla

    2. 2

      Varo perintöloukkua – ”Voi olla järkevää jopa kieltäytyä perinnöstä”

    3. 3

      Nyt se on lopullista: koeaika menee uusiksi

    4. 4

      Keskiansio 160 000 euroa vuodessa – tämä ammattiryhmä vaatii lakoilla lisää

    5. 5

      Alkon kilpailutus hämmentää: 100-vuotiaan Suomen juhlalikööriksi virolainen Vana Tallinn

    6. 6

      Suomalaiset saavat liikaa palkkaa? ”Perheen elo muuttuu selviytymistaisteluksi”

    7. 7

      Kevytmaito, kahvi, meetwursti, konetiskiaine... Näin paljon arkisten tuotteiden hinnat nousivat 10 vuodessa

    8. 8

      Nobel-voittaja Bengt Holmström: Suomalaiset saavat liikaa palkkaa

    9. 9

      20-vuotiaita autoja huristelee Suomen teillä paljon – tiedätkö, onko yleisin malli Golf, Astra vai Corolla?

    10. 10

      Suomen ilmasto on myrkkyä autoille – arvaatko, mikä lämpötila on pahin?

    11. Näytä lisää