Valikko

Bob Helsinki voittiEffie-mainoskilpailun

Effie-mainoskilpailun Grand Prix -voiton korjasi Bob Helsinki vaateketju Seppälälle tekemällään kuluttajakampanjalla. Kampanjan tavoitteena oli saada Seppälän myynti ja brändi nousuun mainontaa vähentämällä. Effie-kilpailun palkinnot jaettiin eilen perjantaina.

Effie-kilpailussa palkitaan vain onnistuneita kampanjoita, koska markkinointiviestinnän tavoitteena on auttaa mainostajaa saavuttamaan asettamansa tavoitteet. Voitto edellyttää, että kampanja on todistettavasti tuottanut tavoiteltuja tuloksia ja on ansiokas myös luovalta toteutukseltaan.

Päävoiton lisäksi Bob Helsinki ylsi kullanarvoiseen suoritukseen b to b -kampanjallaan Suutarin lapsen kengät. Toisen kullan voitti Dynamo Advertising, joka oli laatinut Viestintävirastolle kampanjan Seuraava maksaa. Kampanja mainosti tv-lupamaksua.

Hopeisen Effien voitti Dynamo Advertisingin kampanja, jonka se oli tehnyt huonekaluliike Vepsäläiselle.

Effie Finland 2004 -kilpailuun osallistui 51 kampanjaa, joista 20 pääsi loppukilpailuun. Kilpailu järjestettiin Suomessa kolmannen kerran. Kilpailun järjestävät Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL ja MARK Suomen Markkinointiliitto.

Effie-kilpailu on alun perin yhdysvaltalainen. Euroopassa kansallisia kilpailuja järjestää toistakymmentä maata.

Kommentit

    Näytä lisää

    Näitä luetaan!

    1. 1

      Stark sulkee kuusi myymälää – irtisanoo jopa 160

    2. 2

      Yle: Kodin1-nimen ostaja selvisi – aikoo kilpailla hinnoilla

    3. 3

      Autojen ominaisuudesta tuli ongelma – piti säästää energiaa, voikin aiheuttaa kolareita

    4. 4

      Helsingissä reipas pörssipäivä, Nokia ja Kotipizza ponkaisivat

    5. 5

      Tärkeän lääkkeen hinta 23-kertaistui – yhtiölle sakot nimikikkailusta

    6. 6

      Nobel-voittaja Hart: Trumpin talouspolitiikka uhka USA:n ja maailman taloudelle

    7. 7

      Nobel-voittaja Holmström: Luulen, että jatkossa olen varovaisempi lausunnoissani

    8. 8

      Näkökulma: Liian pieni osa kasvusta valuu palkkoihin – toteutuuko Marxin ennustus?

    9. 9

      Anvia aloittaa yt:t – vähentää enintään 25 työpaikkaa

    10. 10

      Tuloerojen kuilu: Rikkaimmat +70 % – köyhimmät +30 %

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Näkökulma: Liian pieni osa kasvusta valuu palkkoihin – toteutuuko Marxin ennustus?

    2. 2

      Yle: Kodin1-nimen ostaja selvisi – aikoo kilpailla hinnoilla

    3. 3

      Varo perintöloukkua – ”Voi olla järkevää jopa kieltäytyä perinnöstä”

    4. 4

      Stark sulkee kuusi myymälää – irtisanoo jopa 160

    5. 5

      Tärkeän lääkkeen hinta 23-kertaistui – yhtiölle sakot nimikikkailusta

    6. 6

      Jättikauppa: Konecranes myy nosturiyhtiön

    7. 7

      ”Vei mahdollisuuden huippu-uraan” – entinen opiskelija vaatii Oxfordin yliopistolta miljoonakorvauksia

    8. 8

      Autojen ominaisuudesta tuli ongelma – piti säästää energiaa, voikin aiheuttaa kolareita

    9. 9

      Saadaanko Teslan jättitehdas Vaasaan? ”Puhumme tuhansista työpaikoista”

    10. 10

      Tuloerojen kuilu: Rikkaimmat +70 % – köyhimmät +30 %

    11. Näytä lisää
    1. 1

      WhatsApp katoaa miljoonista puhelimista – katso, onko omasi listalla

    2. 2

      Varo perintöloukkua – ”Voi olla järkevää jopa kieltäytyä perinnöstä”

    3. 3

      Nyt se on lopullista: koeaika menee uusiksi

    4. 4

      Keskiansio 160 000 euroa vuodessa – tämä ammattiryhmä vaatii lakoilla lisää

    5. 5

      Alkon kilpailutus hämmentää: 100-vuotiaan Suomen juhlalikööriksi virolainen Vana Tallinn

    6. 6

      Suomalaiset saavat liikaa palkkaa? ”Perheen elo muuttuu selviytymistaisteluksi”

    7. 7

      Kevytmaito, kahvi, meetwursti, konetiskiaine... Näin paljon arkisten tuotteiden hinnat nousivat 10 vuodessa

    8. 8

      Nobel-voittaja Bengt Holmström: Suomalaiset saavat liikaa palkkaa

    9. 9

      20-vuotiaita autoja huristelee Suomen teillä paljon – tiedätkö, onko yleisin malli Golf, Astra vai Corolla?

    10. 10

      Suomen ilmasto on myrkkyä autoille – arvaatko, mikä lämpötila on pahin?

    11. Näytä lisää