Valikko

Euro RSCG viestii terveydestä

Markkinointiviestinnän monialayritys Euro RSCG tarttuu julkisuudessa vellovaan terveyskeskusteluun perustamalla Suomeen uuden yksikön, joka keskittyy terveysviestintään. Perinteinen terveysvalistus ei enää toimi, vakuuttavat Régis Gandelon ja Irene Haikonen.


Euro RSCG Life -nimisellä yksiköllä on 46 sisartoimistoa 25 maassa. Suomen yksikön johtoon tulee Irene Haikonen, joka vastasi aiemmin Suomen Euro RSCG:n terveys- ja hyvinvointiasiakkuuksista.

– Olemme tehneet jo pitkään terveystoimialan töitä, joten oli luontevaa tuoda asialle omistautunut yksikkö myös Suomeen, Haikonen toteaa.

Ketjun laajenemisen taustalla on lääketeollisuuden globalisoituminen ja taistelu halpoja kopiolääkkeitä vastaan.

– Lääketeollisuus tarvitsee globaaleja brändejä taistelussa geneerisiä halpalääkkeitä vastaan. Siksi se haluaa, että myös markkinointiviestintäalan yritykset toimivat entistä globaalimmin ja verkostoituneemmin, selittää Euro RSCG Lifen Euroopan ja Aasian kehitysjohtaja Régis Gandelon.

Gandelonin mukaan kopiolääkkeet tekevät lääkeyhtiöiden myyntiin jopa 15–30 prosentin loven. Tämä pakottaa yhtiöt etsimään kustannussäästöjä esimerkiksi markkinointiviestinnän entistä tarkemmasta kohdentamisesta ja vaihtoehtoisten viestintäkanavien käytöstä.

Suomessa uusia haasteita ja mahdollisuuksia tuovat muun muassa jakeluteissä ja kuluttajien käyttäytymisessä tapahtuneet muutokset. Alalla toimivat yritykset ja järjestöt joutuvat etsimään uusia tapoja kohderyhmiensä tavoittamiseen. Kasvussa on esimerkiksi verkon merkitys viestintäkanavana.

Suomen Euro RSCG kehittää parhaillaan työkaluja sekä terveyden edelläkävijöiden että terveyden suhteen passiivisten kuluttajien tavoittamiseen.

– Olemme tehneet esimerkiksi Suomen Syöpäyhdistyksen kanssa nuorille suunnattuja tupakoinnin vastaisia kampanjoita, joissa on hyödynnetty verkkoa ja nuorten interaktiivisia kanavia, Haikonen kertoo.

Globaali verkosto

  • Euro RSCG Worldwide on yksi maailman viidestä suurimmasta markkinointiviestinnän ketjusta. Sillä on 233 toimistoa 75 maassa.
  • Euro RSCG Lifella on 46 toimistoa 25 maassa. Sen kansainvälisiä ketjuasiakkaita ovat esimerkiksi Pfizer, Sanofi-Aventis, Novartis ja GlaxoSmithKline.
  • Suomen Euro RSCG:hen kuuluvat mainostoimisto Euro RSCG Helsinki, asiakassuhdeviestintään erikoistunut Euro RSCG 4D ja viestintätoimisto Euro RSCG BNL. Ryhmän 60 työntekijästä 15 on erikoistunut terveysalan markkinointiviestintään.
  • Suomen Euro RSCG:n asiakkaita ovat muun muassa Elisa, McDonald’s ja YIT sekä Pfizer ja Sanofi-Aventis.

Kommentit

    Näytä lisää

    Näitä luetaan!

    1. 1

      ”Ikänsä kunniallisesti työtä tehneet kokevat tämän nöyryyttävänä” – kiistelty eläkealoite eduskuntaan

    2. 2

      Katso, mitä tapahtui asuntolainan hinnalle – ”Pankin vaihtajia on liikkeellä”

    3. 3

      Kyösti Kakkonen Karjalaisessa: Työntekijät nousevat pian kapinaan ay-liikettä vastaan

    4. 4

      Apple osti kaikessa hiljaisuudessa suomalaisyrityksen

    5. 5

      Näkökulma: Liian pieni osa kasvusta valuu palkkoihin – toteutuuko Marxin ennustus?

    6. 6

      Bensa halpeni ja diesel kallistui

    7. 7

      Yksi asia sai Nordean uskomaan kasvuun: ”Se ratkaiseva tekijä”

    8. 8

      Asuntolainoihin ajetaan uutta rajoitusta – tienaisitko tarpeeksi?

    9. 9

      1 600 työntekijää jättää Ericssonin vapaaehtoisesti

    10. 10

      ISTV:n Nobel-studio: Tällaiset juhlat Bengt Holmströmiä odottavat Tukholmassa

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Katso, mitä tapahtui asuntolainan hinnalle – ”Pankin vaihtajia on liikkeellä”

    2. 2

      Kyösti Kakkonen Karjalaisessa: Työntekijät nousevat pian kapinaan ay-liikettä vastaan

    3. 3

      Stark sulkee kuusi myymälää – irtisanoo jopa 160

    4. 4

      Yle: Kodin1-nimen ostaja selvisi – aikoo kilpailla hinnoilla

    5. 5

      Näkökulma: Liian pieni osa kasvusta valuu palkkoihin – toteutuuko Marxin ennustus?

    6. 6

      Autojen ominaisuudesta tuli ongelma – piti säästää energiaa, voikin aiheuttaa kolareita

    7. 7

      Tärkeän lääkkeen hinta 23-kertaistui – yhtiölle sakot nimikikkailusta

    8. 8

      Apple osti kaikessa hiljaisuudessa suomalaisyrityksen

    9. 9

      Tuloerojen kuilu: Rikkaimmat +70 % – köyhimmät +30 %

    10. 10

      Asuntolainoihin ajetaan uutta rajoitusta – tienaisitko tarpeeksi?

    11. Näytä lisää
    1. 1

      WhatsApp katoaa miljoonista puhelimista – katso, onko omasi listalla

    2. 2

      Varo perintöloukkua – ”Voi olla järkevää jopa kieltäytyä perinnöstä”

    3. 3

      Keskiansio 160 000 euroa vuodessa – tämä ammattiryhmä vaatii lakoilla lisää

    4. 4

      Alkon kilpailutus hämmentää: 100-vuotiaan Suomen juhlalikööriksi virolainen Vana Tallinn

    5. 5

      Katso, mitä tapahtui asuntolainan hinnalle – ”Pankin vaihtajia on liikkeellä”

    6. 6

      Suomalaiset saavat liikaa palkkaa? ”Perheen elo muuttuu selviytymistaisteluksi”

    7. 7

      Näkökulma: Liian pieni osa kasvusta valuu palkkoihin – toteutuuko Marxin ennustus?

    8. 8

      20-vuotiaita autoja huristelee Suomen teillä paljon – tiedätkö, onko yleisin malli Golf, Astra vai Corolla?

    9. 9

      Kyösti Kakkonen Karjalaisessa: Työntekijät nousevat pian kapinaan ay-liikettä vastaan

    10. 10

      Suomen ilmasto on myrkkyä autoille – arvaatko, mikä lämpötila on pahin?

    11. Näytä lisää