Valikko

PHS nappasi Pointerin

Jakelutie- ja promootiomarkkinointiin erikoistunut Pointer Group siirtyy osaksi TBWAPHS-ryhmää, jonka PHS Retail -yksikkö yhdistyy Pointerin kanssa omaksi yhtiökseen. Uusi yhtiö pitää perinteitä yllä kantamalla nimeä Pointer.
– Meillä on ollut PHS Retail, mutta Pointer täydentää meidän osaamisaluettamme ja toisinpäin, perustelee fuusiota TBWA⁄PHS:n hallituksen puheenjohtaja Petteri Kilpinen.

TBWA⁄PHS:ään kuuluvat jo mainostoimisto PHS, markkinointitoimisto Tequila, designtoimisto Tango ja konsultointiin erikoistunut North. Tarkoituksena on liittää myynti yhä vahvemmin markkinointiin.

– Muut luovat kysyntää. Tämä takaa, että myynti todella tapahtuu, Kilpinen luonnehtii uuden yhtiön roolia kokonaisuudessa.

Uuden Pointerin yhteenlaskettu myyntikate on lähes kolme miljoonaa euroa, mikä tekee siitä Kilpisen mukaan Suomen suurimman jakelutiemarkkinointiin erikoistuneen suunnittelutoimiston. Yhtiöön siirtyvät kaikki Pointerin ja PHS Retailin 28 työntekijää.

Yhtiön toimitusjohtajaksi tulee Pointer Groupin toimitusjohtaja Antti Järvinen.

Jakelutiemarkkinoinnin avulla brändituote saadaan kauppojen hyllyille sekä kuluttajan tietoisuuteen esimerkiksi myymälässä. Kilpisen mukaan tarkoitus on keksiä uudenlaisia tapoja tehdä tätä markkinointia.

– Tämä on ollut vähän vasemman käden juttu. Haluamme, että tästä päivästä lähtien alkaa uusi aikakausi, ettei sitä pidettäisi enää ihmisten kiusaamisena, Kilpinen sanoo.

Hänen mielestään esimerkiksi ruokakaupoissa tehtävästä promootiomarkkinoinnista pitäisi tehdä mielenkiintoista ja elämyksellistä. Järvinen ja uuden Pointerin strategiajohtajaksi nimitetty Markku Mäenpää kertovat, että esimerkiksi Hartwall Novellelle tulossa oleva Itämeri-kampanja näkyy paitsi mediassa ja kaupoissa, myös eri kesätapahtumissa.

Asiakkaiden kiinnostus tähän markkinoinnin osa-alueeseen on jatkuvasti lisääntynyt, mikä näkyy esimerkiksi Pointer Groupin kovassa kasvussa. Yhtiö on kasvanut kolme viime vuotta 50 prosentin vuosivauhtia. Antti Järvisen mukaan yhtiö tuli kuitenkin nyt sellaiseen vaiheeseen, jossa oli järkevää siirtyä osaksi isompaa kokonaisuutta.

Tähän mennessä jakelutiemarkkinoinnista on ollut kiinnostunut pääosin päivittäistavarakauppa. Erikoistavarakauppakin on lähtenyt jo mukaan ja sieltä odotetaan suurinta kasvua.

– Palvelupuoli on kasvussa, sanoo Mäenpää.

Hänen mukaansa yritykset ovat kuitenkin tehneet jakelutie- ja promootiomarkkinointia usein irrallaan muusta markkinoinnista, joten siinä riittää myös opetettavaa.

Pointerin viemistä ulkomaille on myös suunniteltu. Kilpisen mukaan Itämeren alue on yhtiölle kiinnostavin ainakin aluksi. Mahdollista on, että uusia Pointer-toimistoja avataan Pohjois-Euroopassa lähivuosina. Järvinen pitää tärkeänä maana erityisesti Ruotsia.

– Monia pohjoismaisia brändejä johdetaan sieltä käsin.

Kommentit

    Näytä lisää

    Näitä luetaan!

    1. 1

      Suomalaiset myivät tätä juuri joukolla – nyt suositellaan ostamaan

    2. 2

      Varo perintöloukkua – ”Voi olla järkevää jopa kieltäytyä perinnöstä”

    3. 3

      5 vinkkiä – näin siirrät omaisuutta lapsille pienellä verolla

    4. 4

      Ferrari takoi uudet pohjat Milanossa

    5. 5

      Kommentti: Eurokriisin sytytyslanka palaa – Italia sanoi ”ei”

    6. 6

      Terrafame-johtaja Ratia toimii myös yhtiön konsulttina – satojen tuhansien palkkiot

    7. 7

      Teslan valtava akkutehdas halutaan Vaasaan

    8. 8

      Pelko euron tuhosta voi avata Saksan rahahanat

    9. 9

      Pankkiala: Asunnot eivät ole liian kalliita

    10. 10

      Bensankulutus: Vuosikausien kasvu voi tyssätä

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Varo perintöloukkua – ”Voi olla järkevää jopa kieltäytyä perinnöstä”

    2. 2

      SS: Myykö lapsesi sukkia päästäkseen luokkaretkelle? Yrityksille miljoonabisnes

    3. 3

      Kommentti: Eurokriisin sytytyslanka palaa – Italia sanoi ”ei”

    4. 4

      Terrafame-johtaja Ratia toimii myös yhtiön konsulttina – satojen tuhansien palkkiot

    5. 5

      5 vinkkiä – näin siirrät omaisuutta lapsille pienellä verolla

    6. 6

      20-vuotiaita autoja huristelee Suomen teillä paljon – tiedätkö, onko yleisin malli Golf, Astra vai Corolla?

    7. 7

      Suomalaiset myivät tätä juuri joukolla – nyt suositellaan ostamaan

    8. 8

      WhatsApp katoaa miljoonista puhelimista – katso, onko omasi listalla

    9. 9

      Teslan valtava akkutehdas halutaan Vaasaan

    10. 10

      Näkökulma: Kapina jatkuu – Brexit ja Trump olivat vasta alkua

    11. Näytä lisää
    1. 1

      WhatsApp katoaa miljoonista puhelimista – katso, onko omasi listalla

    2. 2

      Vakava varoitus Suomelle: ”Nämä kotitaloudet erityisen haavoittuvia”

    3. 3

      Nyt se on lopullista: koeaika menee uusiksi

    4. 4

      Katso, kuulutko velkaisten riskiryhmään – tämä raja ei saisi ylittyä

    5. 5

      Varo perintöloukkua – ”Voi olla järkevää jopa kieltäytyä perinnöstä”

    6. 6

      Ville, 33, kasvatti menestyvän bisneksen Kiinaan – kuukaudessa 8 000 pakettia elektroniikkaa Suomeen

    7. 7

      Keskiansio 160 000 euroa vuodessa – tämä ammattiryhmä vaatii lakoilla lisää

    8. 8

      Alkon kilpailutus hämmentää: 100-vuotiaan Suomen juhlalikööriksi virolainen Vana Tallinn

    9. 9

      Suomalaiset saavat liikaa palkkaa? ”Perheen elo muuttuu selviytymistaisteluksi”

    10. 10

      Kevytmaito, kahvi, meetwursti, konetiskiaine... Näin paljon arkisten tuotteiden hinnat nousivat 10 vuodessa

    11. Näytä lisää