Valikko

Gina Tricot saapuu ison ketjun elkein

Appelqvistin perheen kymmenen vuotta sitten perustama naisten vaateketju Gina Tricot laajenee Suomeen marraskuussa. Ketjun markkinoinnista vastaava Victor Appelqvist kertoo, että Ruotsissa nopeasti kasvanut yritys aikoo näyttää voimansa myös Suomessa.


– Olemme kasvaneet suureksi ketjuksi ja myös toimimme suuren ketjun elkein. Teemme kaiken nopeasti ja parhaissa mahdollisissa liiketiloissa, joita vain on tarjolla.

Helsingissä liiketilat löytyivät Forumista, jossa Gina Tricot avaa ensimmäisen liikkeensä marraskuun puolivälissä. Seuraavana päivänä avattava Tampereen liike tulee Koskikeskukseen.

Nopeassa tahdissa on tarkoitus myös jatkaa; vuoden sisällä Gina Tricot -liikkeitä on määrä olla Suomessa kahdeksan. Tavoitteeseen ketju pyrkii Appelqvistin mukaan edullisilla hinnoilla ja usein tulevilla uutuuksilla.

Strategia on tuonut tuloksia Ruotsin lisäksi Norjassa. Norjassa ketju avasi ensimmäisen liikkeensä viime maaliskuussa, ja nyt kauppoja on maassa jo kahdeksan.

Laajeneminen Suomeen oli seuraava luonnollinen askel, markkinat kun ovat Appelqvistin mukaan täällä hyvin samankaltaiset kuin Ruotsissa. Myös markkinointiviesti on sama.

– Markkinointimme Suomessa ei eroa mitenkään Norjan tai Ruotsin markkinoinnista. Meillä on sama viesti koko ketjussa, Appelqvist sanoo.

Gina Tricot hoitaa lähes koko markkinointinsa ja mainontansa itse ja pienellä tiimillä. Markkinoinnista vastaa Victor Appelqvist, ja lisäksi yrityksellä on oma ad. Suomessa keskitytään aluksi lehti- ja ulkomainontaan.

– Meidän mainontamme on yksinkertaista ja selkeää, se sisältää puhtaita viestiä tuotteista ja hinnoista. Se on helppoa ja nopeaa omaksua, luonnehtii Appelqvist.

Ruotsissa paljon televisiossa mainostava ketju välttää välinettä Norjassa ja Suomessa, kunnes ketju on laajentunut koko maahan. Kansallisilla televisiokanavilla liian aikaisin mainostaminen antaisi Appelqvistin mukaan väärän viestin.

Ketjun kohderyhmänä ovat kaikenikäiset, muodista kiinnostuneet naiset. Suurin asiakasryhmä ovat 25–30-vuotiaat. Suomessa pahin kilpailija on H&M, mutta myös Vero Modaa ja Seppälää Appelqvist aikoo pitää silmällä. Kilpailuun Gina Tricot vastaa menestyskonseptillaan.

– Teemme lähes kaiken hieman paremmin kuin muut. Meillä on uutuuksia joka viikko, asiakkaat löytävät paljon muotia vähällä rahalla ympäri vuoden.

Yrityksen markkinaosuustavoitteita Appelqvist ei halua kertoa, mutta toiveissa on kasvattaa Suomeen 20–30 Gina Tricot -liikkeen ketju.

Kommentit

    Näytä lisää

    Näitä luetaan!

    1. 1

      Yle: Kodin1-nimen ostaja selvisi – aikoo kilpailla hinnoilla

    2. 2

      Stark sulkee kuusi myymälää – irtisanoo jopa 160

    3. 3

      Autojen ominaisuudesta tuli ongelma – piti säästää energiaa, voikin aiheuttaa kolareita

    4. 4

      IMF huolissaan: Velkaantuminen lisännyt kotitalouksien haavoittuvuutta

    5. 5

      Näkökulma: Liian pieni osa kasvusta valuu palkkoihin – toteutuuko Marxin ennustus?

    6. 6

      Tärkeän lääkkeen hinta 23-kertaistui – yhtiölle sakot nimikikkailusta

    7. 7

      Nobel-voittaja Holmström: Luulen, että jatkossa olen varovaisempi lausunnoissani

    8. 8

      Nobel-voittaja Hart: Trumpin talouspolitiikka uhka USA:n ja maailman taloudelle

    9. 9

      Helsingissä reipas pörssipäivä, Nokia ja Kotipizza ponkaisivat

    10. 10

      Tuloerojen kuilu: Rikkaimmat +70 % – köyhimmät +30 %

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Näkökulma: Liian pieni osa kasvusta valuu palkkoihin – toteutuuko Marxin ennustus?

    2. 2

      Yle: Kodin1-nimen ostaja selvisi – aikoo kilpailla hinnoilla

    3. 3

      Stark sulkee kuusi myymälää – irtisanoo jopa 160

    4. 4

      Varo perintöloukkua – ”Voi olla järkevää jopa kieltäytyä perinnöstä”

    5. 5

      Tärkeän lääkkeen hinta 23-kertaistui – yhtiölle sakot nimikikkailusta

    6. 6

      Jättikauppa: Konecranes myy nosturiyhtiön

    7. 7

      Autojen ominaisuudesta tuli ongelma – piti säästää energiaa, voikin aiheuttaa kolareita

    8. 8

      ”Vei mahdollisuuden huippu-uraan” – entinen opiskelija vaatii Oxfordin yliopistolta miljoonakorvauksia

    9. 9

      Saadaanko Teslan jättitehdas Vaasaan? ”Puhumme tuhansista työpaikoista”

    10. 10

      Tuloerojen kuilu: Rikkaimmat +70 % – köyhimmät +30 %

    11. Näytä lisää
    1. 1

      WhatsApp katoaa miljoonista puhelimista – katso, onko omasi listalla

    2. 2

      Varo perintöloukkua – ”Voi olla järkevää jopa kieltäytyä perinnöstä”

    3. 3

      Nyt se on lopullista: koeaika menee uusiksi

    4. 4

      Keskiansio 160 000 euroa vuodessa – tämä ammattiryhmä vaatii lakoilla lisää

    5. 5

      Alkon kilpailutus hämmentää: 100-vuotiaan Suomen juhlalikööriksi virolainen Vana Tallinn

    6. 6

      Suomalaiset saavat liikaa palkkaa? ”Perheen elo muuttuu selviytymistaisteluksi”

    7. 7

      Kevytmaito, kahvi, meetwursti, konetiskiaine... Näin paljon arkisten tuotteiden hinnat nousivat 10 vuodessa

    8. 8

      Nobel-voittaja Bengt Holmström: Suomalaiset saavat liikaa palkkaa

    9. 9

      20-vuotiaita autoja huristelee Suomen teillä paljon – tiedätkö, onko yleisin malli Golf, Astra vai Corolla?

    10. 10

      Suomen ilmasto on myrkkyä autoille – arvaatko, mikä lämpötila on pahin?

    11. Näytä lisää