Gina Tricot saapuu ison ketjun elkein

Appelqvistin perheen kymmenen vuotta sitten perustama naisten vaateketju Gina Tricot laajenee Suomeen marraskuussa. Ketjun markkinoinnista vastaava Victor Appelqvist kertoo, että Ruotsissa nopeasti kasvanut yritys aikoo näyttää voimansa myös Suomessa.


– Olemme kasvaneet suureksi ketjuksi ja myös toimimme suuren ketjun elkein. Teemme kaiken nopeasti ja parhaissa mahdollisissa liiketiloissa, joita vain on tarjolla.

Helsingissä liiketilat löytyivät Forumista, jossa Gina Tricot avaa ensimmäisen liikkeensä marraskuun puolivälissä. Seuraavana päivänä avattava Tampereen liike tulee Koskikeskukseen.

Nopeassa tahdissa on tarkoitus myös jatkaa; vuoden sisällä Gina Tricot -liikkeitä on määrä olla Suomessa kahdeksan. Tavoitteeseen ketju pyrkii Appelqvistin mukaan edullisilla hinnoilla ja usein tulevilla uutuuksilla.

Strategia on tuonut tuloksia Ruotsin lisäksi Norjassa. Norjassa ketju avasi ensimmäisen liikkeensä viime maaliskuussa, ja nyt kauppoja on maassa jo kahdeksan.

Laajeneminen Suomeen oli seuraava luonnollinen askel, markkinat kun ovat Appelqvistin mukaan täällä hyvin samankaltaiset kuin Ruotsissa. Myös markkinointiviesti on sama.

– Markkinointimme Suomessa ei eroa mitenkään Norjan tai Ruotsin markkinoinnista. Meillä on sama viesti koko ketjussa, Appelqvist sanoo.

Gina Tricot hoitaa lähes koko markkinointinsa ja mainontansa itse ja pienellä tiimillä. Markkinoinnista vastaa Victor Appelqvist, ja lisäksi yrityksellä on oma ad. Suomessa keskitytään aluksi lehti- ja ulkomainontaan.

– Meidän mainontamme on yksinkertaista ja selkeää, se sisältää puhtaita viestiä tuotteista ja hinnoista. Se on helppoa ja nopeaa omaksua, luonnehtii Appelqvist.

Ruotsissa paljon televisiossa mainostava ketju välttää välinettä Norjassa ja Suomessa, kunnes ketju on laajentunut koko maahan. Kansallisilla televisiokanavilla liian aikaisin mainostaminen antaisi Appelqvistin mukaan väärän viestin.

Ketjun kohderyhmänä ovat kaikenikäiset, muodista kiinnostuneet naiset. Suurin asiakasryhmä ovat 25–30-vuotiaat. Suomessa pahin kilpailija on H&M, mutta myös Vero Modaa ja Seppälää Appelqvist aikoo pitää silmällä. Kilpailuun Gina Tricot vastaa menestyskonseptillaan.

– Teemme lähes kaiken hieman paremmin kuin muut. Meillä on uutuuksia joka viikko, asiakkaat löytävät paljon muotia vähällä rahalla ympäri vuoden.

Yrityksen markkinaosuustavoitteita Appelqvist ei halua kertoa, mutta toiveissa on kasvattaa Suomeen 20–30 Gina Tricot -liikkeen ketju.

Kommentit

    Näytä lisää

    Näitä luetaan!

    1. 1

      Suomeen vuokrakatto 20 euroa neliöltä? Näin se vaikuttaisi tuensaajiin

    2. 2

      Miljardöörisijoittaja: Pankit lypsävät sinulta rahaa turhaan – sijoita sen sijaan näin

    3. 3

      Ekonomisti: Suomen talouskasvu tarvitsee maahanmuuttajia

    4. 4

      Toisissa paikoissa kikytetään, toisissa ei – näin kävi Metalliliiton työpaikoilla

    5. 5

      Marimekon luova johtaja lopettaa

    6. 6

      Ekonomisti löi huutomerkin luottamuslukuihin – ”Kasvukausi käsillä”

    7. 7

      Ex-kokki Tuomaksesta tuli autojen huippumyyjä – näin hän myy auton ja vähän muutakin

    8. 8

      Finnveran rahoituksen kysynnässä kova piikki

    9. 9

      New York Times: Yhdysvaltojen talous ei kasva Trumpin lupaamaa tahtia

    10. 10

      Asuntojen hinnoissa saattaa piillä yllätyksiä – meri voi laskea arvoa jopa -20 %

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Asuntojen hinnoissa saattaa piillä yllätyksiä – meri voi laskea arvoa jopa -20 %

    2. 2

      Miljardöörisijoittaja: Pankit lypsävät sinulta rahaa turhaan – sijoita sen sijaan näin

    3. 3

      Nokia yllätti: 5g-verkkojen rakennus alkaa jo tänä vuonna

    4. 4

      Marimekon luova johtaja lopettaa

    5. 5

      Lääkäri näpäyttää työnantajia Fennia-lehdessä: Työkyky ei ole pajatso

    6. 6

      Ex-kokki Tuomaksesta tuli autojen huippumyyjä – näin hän myy auton ja vähän muutakin

    7. 7

      Velkaneuvoja LM:lle: Tästä syystä asuntovelalliset joutuvat maksuvaikeuksiin

    8. 8

      Näkökulma: Viis sijoittajavastuusta, pian Suomi pelastaa taas finanssipelureita

    9. 9

      Yle: Jättiliitto vaatii naisvaltaisten alojen palkkoihin kuoppakorotusta

    10. 10

      Norwegian aloittaa suorat lennot Euroopasta Yhdysvaltoihin - Liput halvimmillaan noin 60 euroa

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Nämä kuitit kannattaa säästää – ”Silloin kuittien on löydyttävä”

    2. 2

      Joukko tv-kanavia uhkaa pian pimentyä yli 1,5 miljoonassa kodissa

    3. 3

      Suomalaismies aikoo miljonääriksi 500 päivässä – näin hän sen tekee

    4. 4

      51 Siwaa ja Valintataloa suljetaan – tässä koko lista

    5. 5

      Näin suomalainen mies putoaa työelämästä – ”Ajatellaanko todella, että ihmiset haluavat elää tuilla?”

    6. 6

      Venäläismiljardöörin purjelaiva takavarikoitiin – jättimäinen merilelu maksoi 400 miljoonaa

    7. 7

      Metalliliitto: Työpaikalla pidettiin mustaa listaa työntekijöistä – levisi vahingossa kaikille

    8. 8

      Asuntovelallinen, korkosi laskutapa on muuttumassa – varaudu nousuun

    9. 9

      Yhä useampi menettää kotinsa – ”Ostetaan liian iso talo tai kallis asunto”

    10. 10

      Suomalaismies yritti saada 25 000 euron sairaalakuluja vakuutusyhtiöiltä – joutui mustalle listalle

    11. Näytä lisää