Valikko

Sampo Pankin tiedotus saa sapiskaa

Sampo Pankin asiakas, pienyrittäjä Henry Bergman Kirkkonummelta on tuohtunut siitä, ettei pankki ole tiedottanut ongelmista asiakkailleen.
Bergman ei ole päässyt yrityksensä tilille tai henkilökohtaiselle tililleen pääsiäisen aikana toteutetun tietojärjestelmäuudistuksen jälkeen.

– Miksei tietoa saa pankin verkkosivuilta? Sieltä pitäisi saada informaatio siitä, kannattaako verkkopankkiin edes yrittää ja milloin kannattaa yrittää.

Bergman kertoo, että hän ei pysty tekemään laskujaan, koska ei ole saanut tarvitsemiaan viitenumeroita pankilta. Hän arvioi rahallisten tappioidensa yltävän jo tuhanteen euroon. Aikaa on tuhlautunut tunteja.

– Jos pankin sivuilta löytyisi tieto siitä, ettei kannata edes yrittää, voisin tehdä jotain muuta, mennä vaikka uimaan hoitamaan terveyttäni.

Bergman kertoo ottaneensa yhteyttä sekä Kirkkonummen että Espoon yrityspankkeihin.

– Olen saanut sieltä vastaukseksi, että asiat ovat ihan sekaisin, mutta sitä ei myönnetä julkisesti. Tämän jälkeen en halua olla enää Sampo Pankin kanssa missään tekemisissä.

Bergman kertoo keskustelleensa ongelmista myös Sammon verkkotukihenkilön kanssa, ja tämä oli myöntänyt teknisten ongelmien jatkuvan.

– Jotkut asiakkaat pääsevät läpi, jotkut eivät. Mutta Sammon pitäisi nyt jollain tavalla informoida asiakkaitaan siitä, että tekniset ongelmat jatkuvat.

Tuskastuneen kuuloinen Bergman sanoo lopettavansa pankkisuhteen Sampo Pankin kanssa.

– Ja jos minulla on energiaa, esitän heille myös rahalliset vaatimukset, hän lisää.

Sampo Pankin viestintäjohtaja Hannu Vuola ei osaa ottaa kantaa tähän nimenomaiseen tapaukseen.

– Kyse saattaa olla siitä, ettei hänen koneensa ole yhteensopiva meidän verkkopankkijärjestelmämme kanssa. Ja tällaiset ongelmat eivät ratkeakaan muuten kuin, että asiakas on yhteydessä asiakaspalveluumme.

Vuolan mukaan muutama päivä sitten verkkopankissa oli ollut jo yli 800 000 käyntiä, ja niissä tapauksissa asiat olivat toimineet normaalisti.

– Totta kai yksittäistapaukset ovat valitettavia, mutta ne eivät ratkea millään muulla lailla, kuin keskustelemalla asiakastuen kanssa.

Sammon asiakastuki on hänen mukaansa keskiviikosta lähtien pystynyt hoitamaan kaikki sinne tulleet puhelut.

– Ja puheluita on ollut 3 000–4 000 joka päivä. Joten tuossa nimenomaisessa yksittäistapauksessa on jossain informaatiokatkos. Toivon kyseisenkin asiakkaan olevan yhteydessä verkkotukeen ja käyvän asian läpi. Kaikki ongelmat on pystytty ratkaisemaan silloin, kun asiakas on ollut yhteydessä meihin, Vuola sanoo.

Sampo Pankin yritysasiakkaiden tilitapahtumia pääsiäisen jälkeiseltä ajalta on käsitelty viikonlopun aikana uudelleen.

Kommentit

    Näytä lisää

    Näitä luetaan!

    1. 1

      WhatsApp katoaa miljoonista puhelimista – katso, onko omasi listalla

    2. 2

      Keskiansio 160 000 euroa vuodessa – tämä ammattiryhmä vaatii lakoilla lisää

    3. 3

      Alkon kilpailutus hämmentää: 100-vuotiaan Suomen juhlalikööriksi virolainen Vana Tallinn

    4. 4

      Leikkaukset iskivät lapsilisään – mitä menetetyllä summalla saisi?

    5. 5

      Raju luku lapsilisien leikkauksista – ”Lisäävät pienituloisuutta”

    6. 6

      Koeaika on pian yhä pidempi – ”Pitäisi sanoa selkeästi, mikä meni pieleen”

    7. 7

      Kodin1-tavaratalon sivuille ilmestyi viesti: ”Pian täällä taas...”

    8. 8

      Kiinassa rakennetaan aidon kokoinen Titanic-kopio

    9. 9

      Kemijärven sillan ja Turun sairaalan betoniongelman syy selvisi: liikaa ilmaa

    10. 10

      ”Kahvin steve jobs” väistyy Starbucksin johdosta – huhuttu lähtevän politiikkaan

    11. Näytä lisää
    1. 1

      WhatsApp katoaa miljoonista puhelimista – katso, onko omasi listalla

    2. 2

      Keskiansio 160 000 euroa vuodessa – tämä ammattiryhmä vaatii lakoilla lisää

    3. 3

      Alkon kilpailutus hämmentää: 100-vuotiaan Suomen juhlalikööriksi virolainen Vana Tallinn

    4. 4

      Kodin1-tavaratalon sivuille ilmestyi viesti: ”Pian täällä taas...”

    5. 5

      Leikkaukset iskivät lapsilisään – mitä menetetyllä summalla saisi?

    6. 6

      Raju luku lapsilisien leikkauksista – ”Lisäävät pienituloisuutta”

    7. 7

      Nämä Siwat ja Valintatalot muuttuvat K-marketeiksi tammikuussa – katso koko lista

    8. 8

      Kemijärven sillan ja Turun sairaalan betoniongelman syy selvisi: liikaa ilmaa

    9. 9

      Koeaika on pian yhä pidempi – ”Pitäisi sanoa selkeästi, mikä meni pieleen”

    10. 10

      Taliseteli aiheutti kohun Britanniassa – keskuspankki ”suhtautuu huoleen erittäin vakavasti”

    11. Näytä lisää
    1. 1

      WhatsApp katoaa miljoonista puhelimista – katso, onko omasi listalla

    2. 2

      Kelan pääjohtaja SK:lle ”Miksi ylläpidämme järjestelmää, joka maksaa ihmiselle olemisesta?

    3. 3

      Vakava varoitus Suomelle: ”Nämä kotitaloudet erityisen haavoittuvia”

    4. 4

      Nyt se on lopullista: koeaika menee uusiksi

    5. 5

      Katso, kuulutko velkaisten riskiryhmään – tämä raja ei saisi ylittyä

    6. 6

      Ville, 33, kasvatti menestyvän bisneksen Kiinaan – kuukaudessa 8 000 pakettia elektroniikkaa Suomeen

    7. 7

      Suomalaiset saavat liikaa palkkaa? ”Perheen elo muuttuu selviytymistaisteluksi”

    8. 8

      Keskiansio 160 000 euroa vuodessa – tämä ammattiryhmä vaatii lakoilla lisää

    9. 9

      Kevytmaito, kahvi, meetwursti, konetiskiaine... Näin paljon arkisten tuotteiden hinnat nousivat 10 vuodessa

    10. 10

      Nobel-voittaja Bengt Holmström: Suomalaiset saavat liikaa palkkaa

    11. Näytä lisää