Brittitutkimuksen mukaan raskaita aterioita syömällä voi parantaa todennäköisyyttä saada poikalapsi.Kuva: Ulla-Maija Lähteenmäki
Brittitutkimuksen mukaan raskaita aterioita syömällä voi parantaa todennäköisyyttä saada poikalapsi.
Kuva: Ulla-Maija Lähteenmäki

Brittitutkimus: Jos haluat pojan, syö pihviä!

23.04.2008 09:59

 Brittitutkijoilla on hyviä uutisia niille, jotka haluavat vaikuttaa lapsen sukupuoleen.

Tuore tutkimus todistaa, että naisen ruokavaliolla on pientä vaikutusta hänen ensimmäisen lapsensa sukupuoleen.

Jos naisella on tapana syödä kevyesti lapsen siittämisen aikoihin, hän saa todennäköisemmin tytön kuin pojan. Raskaita aterioita syömällä puolestaan voi parantaa poikalapsen siittämisen todennäköisyyttä.

Tytön haluavien kannattaa siis luottaa kasvispainotteisiin ja muihin kevyisiin aterioihin, kun taas poikalapsesta haaveilevien on järkevää valita pihvejä.

Tutkimus tehtiin Exeterin yliopistossa Britanniassa. Sitä varten haastateltiin 740:tä naista, jotka odottivat ensimmäistä lastaan eivätkä tienneet lapsen sukupuolta. Naisia pyydettiin kuvailemaan ruokavaliotaan ennen ja jälkeen raskauden alun, ja heidät jaettiin kolmeen ryhmään sen mukaan, paljonko kaloreita he saivat päivässä.

Pojan sai 56 prosenttia raskaimmin syöneiden ryhmästä ja 45 prosenttia kevyimmin syöneiden ryhmästä.

Tutkimusta johtanut tutkija Fiona Mathews toteaa tulosten selittävän ehkä osaltaan sitä, että länsimaissa syntyy nykyään vähemmän poikia kuin ennen - kevyet ateriat kun ovat rikkaissa maissa erityisesti nuorten naisten suosiossa.

IS-STT

Uskotko tuoreen brittitutkimuksen tuloksiin?






 
 
100 tuoreinta
 
 
KOTIMAA
VIIHDE
URHEILU
HS.fi UUTISET - ULKOMAAT

TALOUSUUTISET
STADI
HYVÄ OLO
HYVÄT NAISET
MATKAILU
ASUMINEN
AUTOT
RUOKALA

MAINOS Finnair Uutiset Ulkomaat btn1 200x200

Tilaa IS-UUTISKIRJE




HTML Teksti
Peruuta uutiskirjeen tilaus

Oikotie Asunnot 198px

Sää ulkomailla

IS:n sääsivuilta löydät 5 vuorokauden ennusteen 8000 paikkaan eri puolilla maailmaa.
Katso onko kahdehtimista!Suomen sadetutka

MAINOS Offerium 2.palstalle

[Ilmoitus]